Menší TV stanice si polepšují také v reklamních investicích

středa, 23. března 2011, 08:42 TV Martina Vojtěchovská

Začátek letošního roku ukázal, že menším TV stanicím se podařilo oproti loňsku zvýšit reklamní příjmy. Zlepšení situace registrují i obchodní zástupci a představitelé těchto kanálů a do určité míry tak potvrzují data z monitoringu. „Televizi Barrandov se v letošním lednu a únoru meziročně zvýšily obraty.

Situace se zlepšuje i přesto, že podíl na sledovanosti menších stanic zatím neodpovídá jejich podílu na odvysílaných GRP.

Přestože stále značná část televizních investic plyne do silné trojky (Nova, Prima, ČT), oproti loňskému roku je situace u menších stanic přeci jen lepší. Jak vyplývá z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere, za období leden a únor 2011 ve srovnání se stejným obdobím vloni došlo u mladých digitálních stanic nebo tematických kanálů k významnějšímu nárůstu. Týká se to především stanic TV Barrandov, Prima Cool, Óčko a Nova Cinema.

Zlepšení situace registrují i obchodní zástupci a představitelé těchto kanálů a do určité míry tak potvrzují data z monitoringu. „Televizi Barrandov se v letošním lednu a únoru meziročně zvýšily obraty. Stanice si konečně vydobyla adekvátní postavení na mediálním trhu, klienti a agentury už přijímají komunikaci v TV Barrandov jako standardní část mediamixu,“ popisuje Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, která televizi obchodně zastupuje. Domnívá se, že zvýšené příjmy korespondují se zvyšujícím se podílem TV Barrandov na sledovanosti a také s flexibilností televize při požadavcích klientů na některé nestandardní formáty jako je např. product placement.

Také obchodní ředitel TV Prima Martin Konrád potvrzuje tendenci naznačenou monitoringem u stanice Prima Cool. „Je pravda, že do značné míry je nárůst dán prodejem balíku Primy a Primy Cool. Na druhé straně má Prima Cool i unikátní cílovou skupinu, která se nakupuje samostatně či s větším podílem Coolu v balíku. Od úvodní nedůvěry v tento kanál sledujeme po dvou letech jeho fungování spíše opačný vývoj, tedy větší příklon k aktivnější cílové skupině Coolu,“ vysvětluje.

Většina menších tematických stanic, které obchodně zastupuje At Media (např. Universal Channel, AXN, Public TV, Spektrum, Óčko), se do monitoringu připojila v průběhu loňského roku, proto monitorované údaje za první dva loňské měsíce u většiny těchto stanic nejsou k dispozici.

Podle operating directora společnosti At Media Štěpána Woldeho je však oproti loňskému roku zlepšení v objemu inzertních příjmů u menších stanic znatelné. „Oproti loňsku vnímám změnu jako zásadní,“ říká Štěpán Wolde i přesto, že nepoměr mezi podílem na sledovanosti a podílem na odvysílaných GRP stále přetrvává. Stanice At Media zaznamenaly podle jeho slov v letošním lednu meziročně trojnásobný nárůst obratu a v letošním únoru více než dvojnásobný (v čistých cenách).

Tabulka: Objem investic na TV stanicích leden-únor 2010 / 2011. Zdroj: Admosphere

Graf: Objem investic na TV stanicích v únoru 2010 a 2011. Zdroj: Admosphere