Tendr na měření českého internetu je ve finále

čtvrtek, 21. dubna 2011, 13:36 Internet & Mobil Martina Vojtěchovská

Vítěz tendru na měření návštěvnosti českého internetu by mohl být znám do 14 dnů.

SPIR má podle slov své výkonné ředitelky Kateřiny Hrubešové v plánu rozhodnout o vítězi tendru v horizontu 14 dní. Ve finále jsou jen dva subjekty, a to společnosti Gemius a ComScore.

Gemius je v tendru v partnerství se společností Mediaresearch - Mediaresearch a Gemius jsou současnými realizátory výzkumu. Jejich role jsou však ve výběrovém řízení trochu jiné než v současném měření. Americká společnost ComScore na český trh teprve vstupuje. Vítěz získá tříletý kontrakt s tím, že nové měření by mohlo začít v období od září do prosince 2011.

SPIR kromě měření návštěvnosti a popisu chování uživatelů českého internetu a jejich sociodemografické charakteristiky požaduje také měření mobilního internetu a objektů se streamovaným obsahem. Výzkumné agentury mohou kromě měření internetové návštěvnosti nabídnout jako přidanou hodnotu i alternativní způsoby řešení, pokud povedou ke kvalitnějším výsledkům.