Biggam: Příjmy z reklamy evropských TV se vracejí na hodnotu před recesí

středa, 08. června 2011, 00:57 TV MediaGuru

Ředitel asociace komerčních evropských televizí ACT Ross Biggam říká, že objem reklamy na hlavních evropských televizních stanicích se vrací na úroveň, na které byl před ekonomickou recesí.

„V některých zemích se trhy ozdravují rychleji než v jiných zemích. Nepopírám, že ve střednědobém horizontu se budeme potýkat s určitými problémy, ale ozdravení je patrné,“ řekl Biggam na konferenci Digimedia 2011. Tragická situace je podle jeho slov v Řecku, příznivější situace je ve skandinávských zemích. Jinak průměrné reklamní příjmy evropských televizí se oproti předcházejícímu období pohybují na úrovni +2 %.

Podle Biggama se také dobře vyvíjí televizní sledovanost, která se v posledních deseti letech zvyšuje. Průměrný Evropan v současnosti stráví sledováním televize 228 minut denně, uvedl Biggan s tím, že jedním z nejpalčivějších otázek současných televizí je to, jak se dostat do oblasti placené televize.

-mav-