Boj o zachování reklamy na České televizi se vyhrocuje

středa, 08. června 2011, 12:10 TV Martina Vojtěchovská

Obchodní zástupci menších TV si nemyslí, že by zrušení reklamy na ČT přineslo menším stanicím více peněz. TV Nova by souhlasila se zachováním reklamy na ČT2 a ČT4.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško dnes na konferenci Digimedia 2011 zopakoval, že Nova je připravena odvádět roční částku na podporu české kinematografie, a to dokonce takovou, která odpovídá jejímu podílu na trhu, pokud reklama na České televizi skončí dnem ukončení přechodu na digitální vysílání. TV Nova dokonce říká, že by souhlasila s omezenou existencí reklamy na kanále ČT2, výhradně pro kulturní podporu, a na kanále ČT4 Sport, výhradně pro propagaci českého sportu. „Samozřejmě bychom neradi, kdyby se poté z ČT2 stal první kanál ČT, na což jsme upozornili ministra kultury Jiřího Bessera,“ řekl Jan Andruško.

Finanční ředitel TV Prima Vladimír Pořízek se domnívá, že by se měl zohledňovat především divák. „Divák by si zasloužil, aby z jednoho programu reklama zmizela. Divák ochuzený není, ale někdo to musí financovat. Abychom byli schopni diváky oslovit, tak potřebujeme tři kanály, a ty stojí více než jeden a to je potřeba vzít v úvahu,“ uvedl s tím, že pro investory není příliš dobrá zpráva, když se diskuse o přítomnosti reklamy na ČT znovu otevírá.

Generální ředitel mediálního zastupitelství Media Master Ivan Hyžák si nemyslí, že by větší objem reklamních investic, který by se po skončení reklamy na ČT uvolnil, by pomohl menším digitálním stanicím. „TV Barrandov se obává toho, že by po ukončení reklamy na ČT nebyla konkurenceschopná velkým TV stanicím,“ prohlásil Ivan Hyžák, jehož společnost TV Barrandov obchodně zastupuje. Media Master však zastupuje i Českou televizi při prodeji reklamního prostoru.

Také Štěpán Wolde ze společnosti At Media, zastupující malé tematické kanály, si nemyslí, že by ukončení reklamy na ČT těmto stanicím přineslo větší příjmy. „Vítězem digitalizace se staly Nova a Prima, protože jejich podíl na reklamních investicích se nezměnil. Pokud by reklama na ČT skončila, většina investic by se rozdělila mezi Novu a Primu,“ sdělil Wolde.

 S postojem mediálních zástupců menších stanic Jan Andruško nesouhlasí. „Nechápu, jak může TV Barrandov říci, že by nebyla konkurenceschopná. Vsadím se, že její podíl na reklamním trhu skončením reklamy na ČT neklesne,“ uzavřel.