YouTube zveřejnil první data o přeskakování reklam

pondělí, 13. června 2011, 07:19 Internet & Mobil MediaGuru

Uživatelé se vyhýbají necelé třetině videospotů na internetu, ukazují data, která YouTube zveřejnil.

Videoportál YouTube zveřejnil první výsledky své reklamní platformy TrueView, která uživatelům umožňuje vynechat přehrání videoreklamy.

Uživatelé údajně vynechávají asi 30 % videospotů. Na druhou stranu ti, kteří se pro zhlédnutí videoreklamy rozhodnou, se podle obchodního ředitele YouTube Bruce Daisleyho mnohem více (+75 %) o sdělení zajímají než uživatelé, které spot nezajímá.      

Z výzkumu, který pro YouTube realizovala agentury Ipsos MediaCT, rovněž vyplynulo, že 81 % uživatelů, kteří zhlédli celý spot a 59 % těch, kteří viděli pouze prvních 5 vteřin, byli následně schopní si reklamu vybavit.

TrueView umožňuje divákům vybrat si a ovládat, které videoreklamy chtějí vidět a kdy. Uživatelé mohou spot přeskočit po pěti vteřinách s tím, že zadavatelé platí pouze tehdy, pokud je zhlédnut celý spot nebo 30 vteřin. TrueView uvedl YouTube na konci loňského roku.

-mav-