Investice do internetu v červnu meziročně nižší o 8 %

úterý, 26. července 2011, 03:42 Internet & Mobil MediaGuru

Investice do internetové display reklamy dosáhly podle AdMonitoringu v letošním červnu 352,4 milionu korun, což meziročně představovalo pokles o 7,7 %.

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v červnu 2011 do online reklamy investovalo celkem 352,4 milionu korun. Meziměsíčně nastal pokles o 6,8 %. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červnové investice nižší o 7,7 %. Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 %.

Na vrcholu se už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do online reklamy v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výdaji 16,3 milionu korun.

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo více než 305 mil. Kč. Výrazného navýšení zadavatelských investic zaznamenala skupina CET 21.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Top 10 provozovatelů internetu podle monitorované reklamy

Zdroj: AdMonitoring

-mav-