Atmedia: do tří let bude v Česku 100 tematických stanic

čtvrtek, 18. srpna 2011, 11:48 TV MediaGuru

Mediální zastupitelství Atmedia očekává, že do roku 2014 bude v tuzemsku vysílat 100 tematických stanic v českém jazyce.

Fragmentace českého televizního trhu, která v posledních třech letech zintenzivnila, bude podle predikce mediálního zastupitelství tematických stanic Atmedia pokračovat i v následujících letech. Atmedia přitom odhaduje, že počet tematických stanic, vysílajících v českém jazyce, se zvýší ze stávajících 75 na 100.

Počet tematických kanálů v Česku postupně stoupal, mezi lety 2009 a 2010 se zvýšil ze 66 na 74 stanic, v letošním roce se růst zpomalil na celkových 75 stanic. Vedle jejich rozšiřování Atmedia také očekává, že možnost příjmu více než 10 stanic v základní nabídce se zvedne ze současných 40 % na 50 %.

Televizní zastupitelství také odhaduje, že průměrný čas věnovaný sledování televize (ATS) se bude dále zvyšovat, a to ze stávajících 3:30 hodin na 3:50 hodin. „Vycházíme z předpokladu úměrného zvyšování ATS a počtu televizních kanálů,“ vysvětlil generální ředitel Atmedia Petr Majerik. Současně s růstem počtu kanálů a ATS predikuje Atmedia další zvyšování podílu ostatních TV stanic (stanice mimo tzv. velkou čtyřku) ze současných 33 % na 45 % v roce 2014.

Atmedia a výzkumná agentura GfK Czech také představily výzkum televizního diváka, ve kterém zjišťovaly rozdíly mezi návyky a postoji diváků placených a neplacených TV kanálů. Závěry výzkumu, ve kterém byli diváci rozděleni do tří základních segmentačních skupin, ukázaly, že diváci placených kanálů jsou většími televizními nadšenci (52 %) než diváci neplacených stanic (44 %) - definice TV nadšence viz níže.

Diváci placených stanic jsou také podle výzkumu příznivěji naklonění k vysílání reklamy a spoty si více pamatují. Konkrétně diváci Atmedia si mají podle výzkumu pamatovat o 31 % více značek z odvysílaných spotů než diváci neplacených TV stanic. Za FMCG produkty jsou také diváci stanic Atmedia podle výzkumu ochotni utratit o 21 % více než diváci neplacených kanálů.

Některé ze závěrů výzkumu Viewer is the King, GfK Czech, Atmedia