Facebook odhalil změny, posiluje sdílení v reálném čase

pátek, 23. září 2011, 07:11 Internet & Mobil MediaGuru

Facebook dává důraz na společný prožitek sdílené komunikace, snaží se propojit síťovou interakci s reálnou.

Na očekávané vývojářské konferenci v San Francisku představil Facebook své hlavní novinky. Lze je považovat za poměrně významné a nelze je chápat jinak než jako vzkaz svému rivalovi z Googlu, který se na konci června pustil s Facebookem do souboje se službou Google+.

Facebook především představil nový koncept profilových stránek uživatelů, které se rozšířily o možnost vytváření časové osy (timeline), tedy nejen úpravy profilů uživatelů týkající se přítomnosti, ale i návratů do minulosti. Uživatelé tak mohou nově doplňovat své důležité zážitky z minulosti a z dob, kdy Facebook ještě neexistoval, rekonstruovat své pohledy na dřívější život kolem sebe a sdílet je se svými přáteli.

Zatím je časová osa testována v betaverzi a je přístupná pouze vývojářům. Pro ostatní uživatele má být zpřístupněna v rozmezí několika týdnů.   

Ještě možná významnější ohlášenou novinkou je možnost sdílení obsahu v reálném čase. Dosud byla interakce v tomto smyslu omezena tlačítkem „Like“ a uživatelé se k původu této informace dostávali se zpožděním. Nově ale bude možné, pokud někdo z přátel označí obsah za zajímavý, sdílet jej ihned v reálném čase. Například pokud bude někdo poslouchat písničku nebo sledovat video, budou se moci další uživatelé přidat a tento obsah také sledovat. Facebook se kvůli tomu spojil se silnými partnery – weby Spotify a Netflix. Aplikace navíc budou funkční i pro mobilní telefony.

Tyto sociální funkcionality se ale budou vedle videí a hudby týkat také zpravodajství, her či lifestylových aplikací jako je vaření, cvičení atp.

Konkurenční Google na začátku tohoto týdne oznámil, že svoji sociální síť Google+ otevřel široké veřejnosti. Dosud totiž byl přístup do ní jen na pozvánky. Google+ má podle odhadů v současnosti cca 21 mil. uživatelů, což vzhledem k tomu, že funguje teprve necelé tři měsíce, je slušný výsledek. Náskok Facebooku je ale pořád impozantní: celosvětově představuje počet uživatelů 750 milionů.

-mav-