Nova mění obchodní model, cenu stanovuje pro 15+

úterý, 25. října 2011, 14:16 TV MediaGuru

TV Nova přichází pro rok 2012 se společným prodejem svých měřených kanálů a referenční CPP stanovuje pro skupinu 15+.

TV Nova v úterý představila základy své obchodní politiky na rok 2012. Zavádí společný prodej pro měřené kanály (elektronické měření) a referenční CPP počítá na 15+. Zastoupení obou kanálů bude rozděleno v poměru 89 % (TV Nova) a 11 % (Nova Cinema). Nova zároveň počítá, že do balíčku přibude i nový z připravovaných kanálů, jehož zavedení připravuje (pak rozdělení bude 88:11:1). Podle dnešních informací, které zazněly na tiskové konferenci, pravděpodobně dojde k jeho spuštění na začátku roku 2012 nebo v průběhu jara. Půjde o stanici zaměřenou na muže, na níž už Nova získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání licenci.

Základní referenční CPP TV Nova stanovuje na 15+, a to ve výši 16 200 Kč. Dosud přitom Nova základní CPP stanovovala pro cílovou skupinu 15-54. Podle Matěje Ribanského, regionálního ředitele pro obchod skupiny CME, je důvodem tohoto kroku snaha o jasnější komparaci cenových podmínek jednotlivých stanic. „Dosavadní porovnávání nebylo korektní a nechceme tím být diskriminováni,“ zdůvodnil. Cílová skupina 15-54 ale nemá být zcela opuštěna. Zohledněna má být zejména při programování pořadů.

Matěj Ribanský zároveň připustil, že při srovnání odpovídajícímu současným podmínkám dochází k mírnému zvýšení cenové úrovně o 5-9 %. Nova totiž sezónní koeficienty nahrazuje koeficienty pro konkrétní měsíce, kde dochází ke zvýšení. Index pro umístění reklamy v časech mimo hlavní vysílací čas (off-prime) se pak zvyšuje z 0,70 na 0,75.

Slevy za včasné uzavření obchodních smluv mohou klienti získat podepsáním do 24. listopadu (sleva 7 %) a 20. prosince (4 %). Sleva se nevztahuje na dodatečné investice v roce 2012.

Další slevy, které mohou klienti získat, jsou na základě celkového objemu investic (sleva 4-25 %) a sleva za investice do ostatních mediálních kanálů (Nova Sport, MTV, internet) - tato sleva představuje 4 %, sleva za předplatbu (2-5 %) a 15% sleva pro nové kliety.

Příplatky jsou za pozice v reklamním breaku -  20% příplatek (první, druhá, předposlední, poslední pozice), 15% příplatek za každého jiného klienta/produktu a příplatek v případě, že klient nebude mít zájem o split rozpočtu Nova / Nova Cinema v poměru 89:11.

Tabulka objemových slev 2012

Tabulka měsíčních koeficientů

-mav-