TV Prima: Je nutné narovnat cenovou úroveň

čtvrtek, 27. října 2011, 07:30 TV MediaGuru

Cenová politika TV Prima v příštím roce a v letech následujících bude usilovat o přiblížení se k úrovni z roku 2008.

Pokles cen v televizní reklamě v uplynulých letech by už neměl pokračovat, naopak dvojka komerčních TV stanic, TV Prima, bude usilovat o to, aby se cenové podmínky vrátily nebo alespoň přiblížily k cenové úrovni z roku 2008, tedy do období před začátkem poklesu reklamního trhu. Při příležitosti prezentace obchodní politiky TV Prima na rok 2012 to řekl obchodní ředitel Primy Martin Konrád.

Prima proto v příštím roce zvýší své ceny (resp. referenční CPP), a to v rozmezí cca o 8-15 %.

Prima podle Martina Konráda při konstrukci své politiky pro příští rok vychází především z rostoucího podílu skupiny na sledovanosti a ze vzrůstající poptávky klientů po reklamním prostoru. Vzhledem k tomu, že i rezervní investice klientů jsou směřovány primárně do televize, očekává obchodní ředitel Primy relativně příznivý rok 2012. „Možná to vidíme trochu jinak než jiní, ale nemáme žádný signál, že bychom měli být pesimističtí,“ uvedl.

Základy obchodní politiky Primy se nemění: primární cílovou skupinou jsou diváci 15+, klíčovým parametrem pro stanovení cen je pak garance obratu jednotlivých klientů, agenturní provize zůstává. Klienti, kteří své obraty garantují celoročně, budou cenově zvýhodněni. V případě negarantovaných objemů bude cena vycházet ze stanoveného ceníku platného pro rok 2012. Jednání s každým klientem má být realizováno na individuální bázi, s ohledem na kontinuální principy obchodní politiky.

Prima dále pozitivně motivuje klienty, kteří navýší meziročně své obraty alespoň o 10 %, zvýší investice v low season alespoň o 15 procentních bodů, zvýší investice do product placementu a sponzoringu nebo se v lednu a v únoru rozhodnou navýšit oproti letošnímu roku své investice o 10 %.

Lepší podmínky je možné zíslat také za včasný podpis do 30.11. 2011. V takovém případě mají být do srpna 2012 uplatněny sezónní koeficienty z roku 2011 (pro rok 2012 se zvyšují), aplikována 30% sleva pro umístění mimo hlavní vysílací čas (off-prime) a zároveň Prima garantuje stoprocentní umístění všech kampaní v rámci roku 2012.

V případě podpisu do 16.12. 2011 získávají klienti 3% slevu ze základního CPP, nebo 30%  slevu na off-prime a stoprocentní garanci umístění svých kampaní.

Měsíční koeficienty pro rok 2012

Ceník pro rok 2012 - CPP D15+

-mav-