Brand Embassy expanduje do zahraničí

pondělí, 14. listopadu 2011, 07:20 Internet & Mobil MediaGuru

Služba zaměřená na lepší internetovou komunikaci mezi značkami a spotřebiteli míří po čtyřech měsících existence za české hranice.

Marketingová služba Brand Embassy, která se zabývá výběrem, správou a vyhodnocováním úspěšnosti brand ambasadorů a tedy komunikací mezi značkami a spotřebiteli na internetu, chystá expanzi do zahraničí, řekl MediaGuru.cz Vít Horký, managing director společnosti. Brand Embassy vznikla letos v červenci ve společnosti Inspiro Solutions a od té doby už v Česku získala partnery a několik klientů.

Současně také došlo k oddělení Brand Embassy od Inspiro Soultions a k vytvoření samostatného týmu pro tuto expandující službu. Vít Horký, který byl dosud managing directorem Inspiro Solutions, funkci opustil a věnuje se výhradně Brand Embassy, kterou spoluzakládal a kde je manging directorem. V Inspiro Solutions si však stále ponechává svůj podíl.

Brand Embassy má za cíl zlepšit komunikaci mezi značkami a spotřebiteli na internetu. Disponuje proto sítí školených brand ambasadorů, kteří monitorují internetové diskuse a vyhledávají spotřebitele, kteří o příslušných značkách diskutují. Do této diskuse pak podle potřeb vstupují. „Jejich úkolem je najít, případně odstranit problémy zákazníka s konkrétní značkou. Jsou tedy jakýmsi mezičlánkem mezi výrobci a spotřebiteli,“ upřesňuje Vít Horký. Podle jeho slov ale nejde jen o monitoring diskusí, ale také o detailnější popis spotřebitelů z hlediska sociodemografie, životních hodnot a postojů.

Právě propojení automatických nástrojů pro vyhodnocování diskusí na internetu (kterými disponuje větší počet subjektů na trhu) s vlastními postupy, na které jsou ambasadoři školeni, profiluje Brand Embassy do postavení na trhu, které považuje za výlučné. „Používáme pět vyhodnocovacích nástrojů, které jsou kombinací automatického a analytického zpracování,“ dodává Vít Horký.

Brand Embassy se v Česku podařilo získat partnerství agentur Wunderman, Isobar a Ogilvy. V současnosti pracuje pro osm klientů (mezi nimi např. Captain Morgan, Otto či Eta) a vyhodnocuje diskuse osmi kampaní. Klíčová je pro tento úkol role ambasadorů, kteří proto procházejí náročným školením a testy. Pro Brand Embassy pracuje v současnosti 35 ambasadorů.

Počet diskusí, které se během jednoho měsíce okolo značky vyhodnocují, představuje přibližně jeden tisíc. „Pokud se na Facebooku objeví 900 mil. uživatelských příspěvků na celém světě denně, týkají se relevantní diskuse, které nás zajímají, jen jednotek procent z nich. I tak jde ale o tisíce zákazníků v dané zemi. V podstatě se týkají všech firem v Česku, které se pohybují v segmentu B2C,“ říká Vít Horký. Poukazuje rovněž na to, že větší počet diskusí, které Brand Embassy zajímá, se odehrává spíše na diskusních fórech než na sociálních sítích.

Brand Embassy proniklo za krátkou dobu své existence do TOP 20 evropských startups. Aktuálně připravuje expanzi do Německa, Rakouska a Velké Británie. „Služba je velmi žádaná a do tří měsíců bychom měli pracovat na kampaních v Německu a ve Velké Británii,“ uzavírá Vít Horký.

Brand Embassy - ukázka vyhodnocení

-mav-