Sociální sítě v Česku: Jak si stojí?

úterý, 08. listopadu 2011, 07:15 Internet & Mobil MediaGuru

V roce 2011 stoupl v Česku počet uživatelů Facebooku o téměř půl milionu. Jak jsou na tom ostatní sociální sítě?

Mezi Čechy je 3,295 mil. uživatelů Facebooku, což znamená meziroční zvýšení počtu uživatelů o půl milionu (v říjnu 2010 to bylo 2,859 mil.). Rozložení mezi muži a ženami, využívajících tuto nejrozšířenější sociální síť, je přitom u nás rovnoměrné. V zahraničí populární Twitter si zatím oblíbilo jen 45 tisíc Čechů. Na popularitě získává profesní sociální síť LinkedIn, na které si založilo profil přes 170 tisíc Čechů. Vyplývá to ze statistik, které shromáždila agentura PR.Konektor.

Mezi necelými 45 tisíci českými uživateli Twitteru však na rozdíl od Facebooku jasně dominují muži (76 %). „V Čechách lidé nejvíce tweetují po 21. hodině a hlavně v pátek. Průměrný čas strávený na Twitteru je asi 23 minut,“ říká Jakub Mach ze společnosti MicroMedia.

Na profesní síti LinkedIn je už celosvětově 120 milionu uživatelů z 200 zemí. Česká republika je se 170 tisíci profilů co do počtu uživatelů 43. v celosvětovém žebříčku.

Na rozvoj sociálních médií má vliv i rostoucí popularita chytrých telefonů. Jejich podíl v internetové populaci v České republice dosáhl už na 29 %. „Chytré telefony jsou cenově stále dostupnější a internet a sociální sítě jsou jedním z lákadel, které jejich prodeje podporují,“ dodává David Arzt ze společnosti Huawei, která letos uvedla levné smartphony i na český trh. Jeho slova potvrzují statistiky: čtvrtina uživatelů smartphonů přistupuje přes svůj chytrý telefon k sociálním sítím denně, 54 % jich aktualizuje svůj profil alespoň jednou za měsíc. Nejprodávanější mobilní platformou na českém trhu je OS Android.

Nejpopulárnější platformou pro videa v Česku je jednoznačně video server YouTube, který téměř 60 % respondentů navštíví alespoň jednou týdně. Čeští uživatelé zhlédnou na YouTube více než 400 milionů stránek za měsíc. Globálně na YouTube přibudou každou minutu dva dny video obsahu (48 hodin), denně YouTube eviduje 3 miliardy zhlédnutí. „Video portál YouTube, který je zároveň i druhým největším vyhledávačem na světě, v Česku pořád roste, což potvrzuje významný nárůst sledovanosti o více než 100 % a neustále rostoucí trend video obsahu nahraného českými uživateli,“ dodává Božena Řežábová, manažerka YouTube & Display z českého Googlu. Právě Google v létě odstartoval nový projekt Google+, kterým chce virtuální komunikaci a sdílení co nejvíce přiblížit tomu v reálném životě.