ČT stále nemá obchodní politiku pro 2012

čtvrtek, 15. prosince 2011, 08:29 TV MediaGuru

Podle generálního ředitele ČT Petra Dvořáka televize zatím nepodepsala smlouvu se společností Media Master, což přípravu obchodní politiky brzdí.

Česká televize zatím nedala trhu podmínky, za kterých bude prodávat svůj komerční prostor v roce 2012, přestože ten se od konce letošního roku výrazně omezuje. Jak MediaGuru.cz řekl generální ředitel České televize Petr Dvořák, ČT zatím nepodepsala smlouvu se společností Media Master, která pro ni zajišťuje prodej komerčních aktivit. „Až po podpisu smlouvy bude možné pracovat na podobě obchodní politiky pro příští rok,“ zdůvodnil Petr Dvořák. Připomněl ale, že komerční prostor na ČT je natolik limitován, že tuto skutečnost nepovažuje za zásadní.

Česká televize se teď zabývá nastavením smlouvy. „Situaci vyhodnocujeme,“ řekl Petr Dvořák.

Výběrové řízení na komerční zastupitelství pro ČT, které probíhalo v letošním roce, bylo napadeno jedním z neúspěšných uchazečů. Podle informací ze začátku letošního listopadu však Úřad pro ochranu hospodářské soutěže neshledal při průběhu tendru nějaké pochybení. Přesto zatím smlouva s vítězem tendru, společností Media Master, podepsána nebyla.

V souvislosti s reklamním omezením, které ČT nedovoluje umísťovat klasické reklamní spoty ani teleshopping na kanály ČT1 a ČT24, a v případě zbývajících kanálů ČT2 a ČT4 je omezuje na 0,5 % denního vysílacího času, se v nové obchodní politice očekává zejména rozšířená nabídka využití sponzoringu či speciálních operací včetně product placementu, které ČT může využívat i na kanálech ČT1 a ČT24.

Podle Petra Dvořáka tak v současnosti – i pro booking lednových kampaní – platí stávající podmínky. Generální manažer společnosti Media Master Ivan Hyžák říká, že Media Master má připravenou obchodní politiku pro ČT na příští rok a bude o ní v tomto týdnu jednat s vedením ČT. Bude tedy záležet na postoji managementu veřejnoprávní televize, zda navrženou koncepci schválí.

-mav-