Deníky na Facebooku lákají hlavně mladé

čtvrtek, 01. prosince 2011, 07:25 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Britské noviny Guardian a Independent zveřejnily první výsledky svých facebookových aplikací. Na úspěch v září spuštěných projektů už reaguje konkurence.

Více než čtyři milionů uživatelů získala za dva měsíce od svého spuštění na Facebooku aplikace britského deníku Guardian.

Plug-in, který umožňuje číst novinové zprávy, aniž uživatel opustí web této sociální sítě, generuje internetovým stránkám novin téměř milión impresí denně navíc. Nadto podle představitelů Guardianu tak pomáhá oslovit nové publikum.

Více než polovina čtenářů využívajících této aplikace jsou totiž lidé do 24 let, tedy pro noviny obvykle těžko zasažitelná cílová skupina. Šestnáct procent uživatelů je dokonce mladších 17 let. A podobná je i věková struktura publika v případě facebookové aplikace Washington Post: 83 % z 3,5 milionu aktivních uživatelů má maximálně 35 let.

Ačkoliv nové čtenáře neláká tolik jako konkurenční Guardian, svou v září spuštěnou aplikaci si nemůže vynachválit ani další britský deník, Independent. S překvapením totiž zaznamenal, že mezi články, které jeho milion uživatelů na Facebooku sdílí nejčastěji, často figurují texty staršího data, například z devadesátých let.

Úspěch sociálních aplikací zmiňovaných titulů již inspiroval konkurenci. Ačkoliv přístup k webovému obsahu deníků Times a Financial Times omezuje, Murdochova společnost News International již avizovala vývoj podobných projektů. A větší integraci se sociálními sítěmi chystá i Mail Online, největší zpravodajský web Velké Británie, který dosahuje pro Česko astronomických 79 milionů unikátních přístupů měsíčně.

Uživatelé aplikací mají přitom podle společnosti Yahoo, jež analyzovala výsledky vlastního sociální plug-inu Yahoo News, ve zvyku pročítat více textů než běžný návštěvník webového zpravodajství. Integraci svého obsahu proto vydavatelé nyní chystají i pro sociální síť Twitter.