Jak tweetovat marketingem

čtvrtek, 08. prosince 2011, 13:09 Internet & Mobil MediaGuru

Přinášíme několik rad, jak nejlépe využívat sociální sítě Twitter pro účely marketingové komunikace.

1) Nepodceňujte osobní informace ve svém profilu

Pokud zakládáte firemní profil, uvádějte dostatek informací ve svém mikroživotopisu (bio). Nezapomeňte na Twitteru upozorňovat na možné změny na vašich webových stránkách, jednoduše linkujte na změněné stránky. Důkladně se zamyslete nad volbou SEO klíčových slov.

2) Monitorujte své tweety

Pokud nepoužíváte firemní nastavení Twitteru, který umožňuje lepší monitoring vašich odběratelů (followers), začněte používat nástroje, jako je MarketMeSuite, HootSuite nebo TweetDeck. Díky nim můžete pak v celém Twitteru sledovat zmínky o vašem profilu. Pomocí BufferApp si můžete načasovat své tweety na dobu, kdy je nejvíce pravděpodobné, že je budou lidi číst. Zvýšíte tím svůj Klout skóre. Sledujte chaty.

3) Propagujte svůj Twitter

Propojujte svůj Twitter s ostatními sociálními sítěmi. Pište o něm na svém blogu, likujte tweety na svém FB profilu. Dejte ho na marketingové materiály. Vložte si svůj Twitter do e-mailového podpisu.

Stáhněte si Twitter na svůj smartphone – buď si můžete stáhnout aplikaci Twitter, nebo si nechat posílat upozornění do svého e-mailu. Abyste předešli zahlcení e-mailové stránky, zvolte si, od koho a o jakém tématu chcete být informováni v reálném čase.

4) Nebojte se inovací

Inspirujte se u jiných. Přečtěte si nějaké zajímavé případové studie či příběhy na Twitteru, například o tom, jak jeden jediný tweet  zachránil knihkupectví či o výborném PR nápadu pro jednu steakovou restauraci.

5) Používejte hashtagy

Hashtag je slovo, kterému předchází znak # a který pomáhá třídit jednotlivé tweety do tematických kategorií. Pomocí hashtagů můžete jednoduše vyhledávat to, co vás zajímá, v TwitterSearch.

Nechte si doporučit dobré Twittery přes hashtag #FollowFriday.

Hashtagy můžete používat k pojmenovávání vašich produktů či připravovaných PR akcích. Hashtagem můžete například vyhlásit soutěž o nejlepší návrh názvu pro budoucí produkt.

6) Buďte aktivní - retweetujte

Retweetujte ostatní, to znamená, sdílejte jejich tweety. Retweety označujte jako RT se jménem uživatele, jehož hlásku sdílíte. Pravidlo je jednoduché: čím více bude retweetovat, tím víc budete retweetován. Děkujte za retweety.

Retweetovat můžete i s komentářem. Na to si ale musíte stáhnout aplikaci, která vám to umožní, například BufferApp.

Pokud byste chtěli najít nejčastěji retweetované tweety, používejte nástroje, jako je Retweetradar, Retweetist nebo Tweetmeme.

7) Buďte v obraze i na Twitteru

Jednou za týden si vymezte chvilku, abyste se podívali na to, co je na Twitteru nového. Odpovídejte co nejrychleji svým klíčovým kontaktům, jejichž odpovědi vám přicházejí do e-mailu, to vám zvyšuje reputaci a dokazuje vaši efektivitu. Získejte si své kritiky.

8) Chatujte

Využijte chat pro průzkum trhu. Vyberte si ten správný #TwitterChat v rozvrhu Twitter chatů. Zkuste se navázet na lidi, kteří chat spravují – savvy chat tweeters.

Zdroj: Tweetsmarter, Mashable

-kch-