Reklamní příjmy letos nejvíce navýšila Burda

pondělí, 05. prosince 2011, 08:05 Tisk MediaGuru

Majetkové změny upravily postavení tuzemských vydavatelství na inzertním trhu. Největší změny přinesly Burdě.

Vydavatelské subjekty, které se letos na tiskovém trhu zformovaly, ať už majetkovým propojením nebo převzetím, promlouvají do postavení největších českých vydavatelů podle objemu reklamních příjmů.

Za prvních deset letošních měsíců ukazuje monitoring investic meziroční pokles na vydavatelském trhu o cca 11 %, přesto největší vydavatelé stále v souhrnu drží svůj celkový podíl na investicích. Prvních deset největších vydavatelství operujících na českém trhu získává 76 % ze všech investic směřovaných do tiskových médií, což je obdobný podíl jako za stejné loňské období. Ještě výraznější je pak tento podíl v momentě, kdy sledujeme rozložení investic pouze po vlastnictví jednotlivých vydavatelství. V takovém případě si největších deset vydavatelských vlastníků v Česku rozdělí 79 % veškerých tiskových investic.

Z hlediska rozložení sil se největší posun letos podařil vydavatelství Burda Praha, resp. skupině Burda, a to díky odkupu zbývajících akcií ve vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 (dnes Burda Media 2000). Na reklamním trhu to znamenalo posun na pozici celkově čtvrtého největšího vydavatele v Česku. Na magazínovém trhu se pak Burda posunula do pozice inzertně nejsilnějšího vydavatele před Mladou frontu a Bauer Media.

Vydavatelství Empresa Media, které na sebe v posledních týdnech upozornilo převzetím vydavatelských práv k titulům Týden, Instinkt, Profit a k časopisům pro náctileté čtenáře Top Dívky a Popcorn, je už v první dvacítce inzertně nejsilnějších vydavatelství, konkrétně na 16. příčce (viz tabulka).

Inzertní příjmy top 10 vlastníků vydavatelství (leden-říjen 2011)

Vydavatelé / vlastníci objem v tis. Kč
Mafra, Metro ČR 2 674 867
Ringier Axel Springer  2 277 613
VLP, Astrosat 1 810 751
Burda Praha / Burda Media 962 866
Mladá fronta 868 491
Bauer Media 585 525
Economia 534 670
Stratosféra, Hearst Stratosféra 532 939
Borgis 464 166

Podíl vlastníků na inzertních investicích (leden-říjen 2011)

Top 20 vydavatelství podle inzertních příjmů (leden-říjen 2011)

Pořadí Vydavatel objem v tis. Kč meziroční změna v %
1. Ringier Axel Springer CZ 2 277 613 -7,87
2. Mafra 2 014 198 -13,05
3. Vltava-Labe-Press 1 428 556 -24,66
4. Mladá fronta 868 491 -13,04
5. Metro ČR 660 669 -5,95
6. Bauer Media 585 525 -16,07
7. Economia 534 670 -8,98
8. Burda Praha 503 834 3,95
9. Sanoma Media 474 958 -2,64
10. Stratosféra 472 837 -2,71
11. Borgis 464 166 -16,71
12. Burda Media 2000 459 032 -3,71
13. Astrosat 382 195 -1,15
14. Business Media 186 474 1,22
15. RF Hobby 172 895 0,34
16. Empresa Media 159 988 -14,27
17. Euronews 120 638 -23,39
18. Atemi 103 078 0,62
19. Profi Press 80 254 14,66
20. Motor-Presse Bohemia 74 063 1,62

Zdroj všech dat: Kantar Media

-mav-