Sociální média TV sledovanost nezvyšují

pondělí, 05. prosince 2011, 07:29 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Sociální média pomáhají televizním stanicím budovat značky a vnímání jejich pořadů, jejich vliv na sledovanost je ale zanedbatelný, říká studie.

Studie společnosti Knowledge Networks ukazuje, že sociální média mají dopad na budování značek jednotlivých televizních stanic a i jejich pořadů, ale jejich vliv na zvýšení přímé sledovanosti je spíše nižší.

Studie např. zjišťovala, jaký efekt mají sociální média na rozhodování diváků sledovat v televizi nové pořady, které se ve vysílání objevily. Zjistila přitom, že průměrná sledovanost byla interakcí na sociálních médiích ovlivněna ani ne pro jeden z celkových 20 pořadů zařazených do výzkumu. Celkově označilo sociální média za velmi důležitá pro získávání informací o nových pořadech cca 10 % uživatelů.

Zhruba třetina uživatelů sociálních médií uvedla, že nějaký TV pořad sdílela či "lajkovala", což pro více než většinu zvýšilo pravděpodobnost, že se budou o pořad zajímat. „Dobrou zprávou pro televize je to, že sociální média vytvářejí u diváků pozitivní postoje k TV pořadu. Pokud jde ale o sledovanost, má stále navrch svět mluveného slova nad sociálními médii,“ zní závěr studie Knowledge Networks.

Další informace o studii zde.

-mav-