Internetové spoty mají mít do 15 vteřin

čtvrtek, 26. ledna 2012, 07:15 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Televizní diváci jsou trpělivější než uživatelé internetu. Třicetivteřinový spot je pro online reklamu příliš.

Ideální délkou pro internetovou video reklamu je 15 vteřin. Vyplývá to z průzkumu agentury Poll Position, v němž 54 % dotázaných označilo čtvrt minutu jako nejdelší přijatelný čas pro čekání na spuštění bezplatného obsahu.

Tolerance uživatelů k internetové reklamě se přitom nijak nemění v závislosti na délce videa, žánru ani typu webové stránky, na které je umístěno. Patnáctivteřinové pravidlo platí pro YouTube, stejně jako reportáže na zpravodajských serverech či streamované epizody televizních seriálů.

Pouze 12 procent dotázaných označilo za únosný spot o délce 30ti vteřin. Ochota diváků čekat na spuštění videa déle než půl minuty pak klesá na čtyři procenta.

Zajímavost těchto dat umocňuje zpráva o tom, že letošní rok by měl být vůbec prvním, v němž reklamní investice do internetu převýší ty do tiskové reklamy (více zde).

S internetovými videospoty letos počítá osm z deseti zadavatelů. Většina z nich je vnímá především jako doplněk pro hlavní televizní kampaň, jehož hlavním cílem je brand engagement. V anketě šesti set amerických firem to zjistila mediální agentura Digiday, která též uvedla, že nejdůležitějším měřítkem úspěšnosti takové reklamy je pro zadavatele počet sdílení na sociálních médiích.

Hlavním nedostatkem video reklamy je její nízká úroveň standardizace. Nejenže neexistuje jednotný technologický standard, neshoda mezi zadavateli panuje i v možnostech přeskakování, obrazové kvalitě a hlasitosti reklamních spotů.

Právě z těchto důvodů vloni americká pobočka mediální agentury Starcom MediaVest iniciovala anketu, pomocí níž zamýšlela určit všechny formáty považované tamními zadavateli za nejefektivnější.

Ukázalo se však, že americké firmy společně inklinují právě jen k tzv. pre-roll spotům. Tedy k těm reklamám, které nejvíce kopírují klasické televizní vysílání. Tento formát přitom možnosti přizpůsobení, interaktivitu a další vlastnosti internetu využívá jen minimálně.

-ptv-