Celosvětoví giganti podporují digitál

úterý, 07. února 2012, 13:27 Internet & Mobil MediaGuru

Celosvětoví top zadavatelé se vrhají do digitální komunikace s cílem zvýšení efektivity investic.

Společnost Unilever navýšila své výdaje na digitál v loňském roce o celých 15 %, k čemuž Paul Polman, výkonný ředitel společnosti, dodává: „V této oblasti jsme skutečně udělali krok dopředu, což se nám vrátilo nejen zvýšenou efektivitou, ale i bližším kontaktem s našimi zákazníky.

Podobný trend následuje i Procter & Gamble. Tradičně vydává na své reklamní kampaně 9–11 % ze svého celkového rozpočtu. V tomto ohledu plánuje však změnu vzhledem k rostoucímu počtu nových komunikačních kanálů, které jsou v současné době k dispozici.

Výkonný ředitel společnosti Bob McDonald k tomu uvedl: „Velmi rychle naši komunikaci přesunujeme do digitální roviny. Zjišťujeme, že návratnost investice do reklamy v případě, že správně navržena a obsahuje naši myšlenku, může být mnohem účinnější.“

Za zářný příklad úspěchu může sloužit kampaň Old Spice Smell Like a Man, Man, která dosáhla 1,8 miliard impresí a díky níž společnost zaznamenala nárůst prodeje o 107 %.

Celosvětová potravinářská společnost Kellog’s investovala v loňském roce do reklamních kampaní přes 1 miliardu dolarů, z čehož velký podíl představovaly výdaje na digitální komunikaci. Tato změna podle slov finančního ředitele Ronalda Dissingera společnosti napomohla částečně kompenzovat inflaci a zároveň zvýšit efektivitu návratnosti investic.

Další potravinářský gigant General Mills rovněž investuje do rozvoje nových médií, hlavně v rámci propagace své značky Yoplait a Nature Valley. Podle jeho marketingového ředitele Marka Addickse bude rok 2012 ve znamení obsahu: Marketéři si začínají uvědomovat sílu obsahu, který může značně posílit pozitivní zkušenost se značkou, zdůvodnit její účelnost a rozšířit možností její užitečnosti.

Na základě komunikačních strategií celosvětových gigantů tedy vyplývá, že rok 2012 bude ve znamení posilování digitální komunikace a zlepšování jejího obsahu.

Zdroj: Seeking Alpha/Forbes, Warc

-kch-