Televize ve čtvrtletí: menší stanice dál rostou
Růst podílu menších stanic pokračuje na českém televizním trhu i v roce letošním, ukazují data za první čtvrtletí 2012.

Menší TV stanice, které na trh vstoupily v souvislosti s digitalizací českého televizního trhu, dále zvyšují svůj podíl na sledovanosti. Ukazují to průměrná data z TVmetrového měření za první tři letošní měsíce. Nejvyšší nárůst ve srovnání s prvním čtvrtletím 2011 si vzhledem ke svému startu vloni v březnu připsala nejmladší ze stanic – Prima love, jejíž průměrný podíl ve skupině diváků starších 15 let za první čtvrtletí překročil 2 % (2,02 %). Z ostatních stanic si nejlépe vedly ČT2 (+1,3) a Nova Cinema, která meziročně zvýšila podíl o 1,09. Z tradičních stanic si nejvíce polepšila Prima family (+0,34), naopak meziročně klesl hlavní kanál TV Nova (-4,36) a mírně si pohoršila i ČT1 (-0,29).
Obě posledně jmenované byly jedinými stanicemi, které v meziročním srovnání podíl snížily. ČT4 i ČT24 vyrostly o 0,36, resp. 0,46, TV Barrandov si oproti loňskému čtvrtletí polepšila o 0,31 a Prima Cool o 0,4.
Podíl TV stanic v %, 1. čtvrtletí 2012, D15+/D15-54, celý den
ČT1 | ČT2 | ČT4 | ČT24 | Prima family | Prima Cool | Prima love | Nova | Nova Cinema | Barran-dov | Atmedia | ost. | |
15+ | 16,41 | 4,38 | 3,61 | 4,75 | 17,62 | 3,93 | 2,02 | 25,87 | 5,32 | 5,49 | 1,94 | 8,66 |
15-54 | 13,07 | 3,81 | 4,08 | 3 | 14,9 | 6,09 | 2,61 | 28,87 | 6,57 | 5,01 | 2,43 | 9,57 |
Zdroj: ATO-Mediaresearch
Do podílu TV skupin v 1. čtvrtletí se výsledky promítly následovně: Prima Group díky nástupu nového kanálu a mírnému růstu Prima family i Prima Cool zvýšila meziročně celkový podíl o 2,76. Všechny kanály ČT si v celkovém součtu polepšily o 1,83, nejsilnější skupina Nova kvůli snížení hlavního kanálu poklesla o 3,27.
Podíl TV skupin, 1. čtvrtletí 2012, celý den, D15+
V mladší skupině 15-54 je náskok Novy výraznější - zde oproti loňskému prvnímu čtvrtletí snížila podíl o 2,25, skupina Prima zvýšila podíl o 3,29 a ČT o 1,62.
Podíl TV skupin, 1. čtvrtletí 2012, D15-54, celý den
Rovněž v prime-time došlo oproti loňskému prvnímu čtvrtletí ke změnám, i když nikoli tak výrazným jako v celodenní sledovanosti.
Podíl TV skupin, 1. čtvrtletí 2012 prime-time, D15+
Podíl TV skupin, 1. čtvrtletí 2012, prime-time, D15-54
Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch
-mav-