Deníky ve čtvrtletí: prodávají o 100 tisíc méně než vloni

úterý, 15. května 2012, 11:25 Tisk MediaGuru

O více než 100 tisíc denně se v průměru snížily prodané náklady českých deníků v prvním letošním čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím vloni.

Průměrné prodané náklady českých deníků za období prvního letošního čtvrtletí dosáhly celkem 1,035 mil. kusů. Oproti stejnému loňskému období to znamená pokles o 107 tis. výtisků denně (-9,4 %).

Nejnižší celkové poklesy v průměrných nákladech zaznamenaly Hospodářské noviny. Je to ale dáno tím, že jejich souhrnný výsledek je navýšen o prodej elektronických verzí deníku, který tak HN kompenzuje část poklesu v předplatném tištěného vydání i v pultovém prodeji.

Snížení prodaných nákladů u ostatních deníků se pohybuje v rozmezí  8-11 %. Více než 10% pokles zaznamenal nejprodávanější český deník, bulvární Blesk. Oproti stejnému období vloni se ho letos v prvním čtvrtletí denně prodává v průměru o 40 tis. kusů méně.

Pokles prodaných nákladů bulvárních deníků a sportovního Sportu je v souhrnu vyšší (-11 %) než v případě nebulvárních deníků (-8 %). Opět výrazněji u českých deníků klesá pultový prodej – meziročně jde o snížení o 12 %, zatímco předplatné deníků  se snížilo o necelých 5 %.

Prodané náklady deníků, I-III/2012 vs. I-III/2011, (ks)

Vývoj prodaných nákladů deníků (I/2011-III/2012)

Souhrnný vývoj nákladů deníků (I/2011-III/2012)

Podíl deníků na celkových prodaných nákladech (I-III/2012)

 Zdroj všech dat: ABC ČR

-mav-