Forbes v Česku: Prodeje kolem 10 tisíc

středa, 02. května 2012, 17:05 Tisk MediaGuru

České verzi byznysového magazínu Forbes se vstup na trh podařil: prodává více, než bylo plánováno. O tom, zda se opravdu uchytí, rozhodne podzim, říká šéfredaktor Petr Šimůnek.

Tuzemské verzi magazínu Forbes vyšel start na českém trhu. Magazínu, který se v češtině poprvé představil vloni v listopadu, se měsíčně prodává kolem 10 tisíc výtisků. Pro MediaGuru.cz to uvedl šéfredaktor titulu Petr Šimůnek. Forbesu se na českém trhu daří budovat základnu předplatitelů – každý měsíc ji podle Petra Šimůnka zvyšuje o cca 300 předplatitelů. „Aktuální jarní čísla jsou taková, že prodáváme na stánku 7-9000 tisíc výtisků a máme 2700 kusů předplatného. Zatím nemáme tolik korporátních předplatných, kolik bychom mohli, ale i ty přibývají a už máme několik opravdu velkých klientů,“ popsal Šimůnek.

Od května vstupuje Forbes do auditu nákladu ABC ČR, jeho prodejní výsledky tak budou ověřeny oficiálním auditem pro tištěná média.

Sám šéfredaktor považuje start českého Forbesu za úspěšný, přesto ale nechce první čísla přeceňovat. „Start je pro nás z říše snů, jsme ve všech ukazatelích nad našimi plány. To platí jak pro prodej, tak pro inzerci, i když ta by pochopitelně mohla být ještě lepší. Víme ale, že jsme pořád na začátku a že trh je těžký. O tom, jak jsme se skutečně uchytili, rozhodne až podzim. To také začneme jasněji rozvíjet náš konferenční byznys,“ přibližuje Petr Šimůnek.

Forbes vstoupil na český trh se záměrem přibližovat podnikání na příbězích, zkušenostech a inspiraci u různých lidí. Na českém tiskovém trhu nemá přímou konkurenci – ekonomické týdeníky Euro, Ekonom či Profit mají odlišný koncept. Za dosavadním úspěchem Forbesu na českém trhu stojí podle Petra Šimůnka tři faktory: „Silná značka, jasný koncept a snad správně uchopený český obsah,“ říká.

Z americké původní verze přejímá český Forbes zhruba 40 % obsahu, zbytek je tvořen lokálně. „Snažíme se od začátku mít minimálně 60 % obsahu z českého byznysu, to se nám zatím podle reakcí čtenářů jednoznačně vyplácí. Velkým a příjemným překvapením pro nás je zájem mladých lidí o Forbes. Máme zajímavou skupinu studentských předplatitelů a skoro 3000 příznivců na Facebooku,“ dodává dále Petr Šimůnek.

Forbes vychází v Česku jako měsíčník, i když americká předloha je čtrnáctideníkem. Prodává se za 89 Kč, jeho vydavatelem je společnost Business Consulting & Media. Ta už o rok déle vydává Forbes na Slovensku. Výslovnost názvu magazínu, která není napříč jeho čtenáři jednotná, využil i ve svém spotu.

-mav-