Outdoor zažívá digitální renesanci

středa, 09. května 2012, 08:05 Outdoor MediaGuru

Nově uváděné OOH formáty spoléhají na technologické novinky. Dokážou rozeznat pohlaví diváka, jsou ovladatelné mobilním telefonem a využívají rozšířené reality.

Upozornit na domácí násilí unikátním způsobem, je cílem OOH kampaně spuštěné v tomto týdnu na londýnském nádraží Euston. Agresivního muže mohou cestující zastavit pomocí svého mobilního telefonu. Stačí navštívit stránku příslušné neziskové organizace.

Ve Velké Británii jde v krátké době již o několikátou instalaci, která k upoutání pozornosti spotřebitelů využívá nových technologií. Před dvěma měsíci zaujala svou kampaní jiná charitativní organizace, když na práva žen v zemích třetího světa upozorňovala diskriminační reklamou.

Zatímco ženám CLV vitrína umístěná v zastávce městské dopravy reklamní spot bez problémů zobrazila, mužům naopak stroze sdělila, že obsah je určen pouze osobám opačného pohlaví. Měli si snáze představit, jak vypadá život bez možnosti svobodné volby.

Experimentální OOH má v Londýně svou tradici a město se v poslední době stává faktickým centrem inovací ve venkovní reklamě. Například vloni tu Unilever pomocí rozšířené reality propagoval svůj deodorant Lynx (v Česku prodávaný jako Axe). V návaznosti na 360stupňovou kampaň, jejímž ústředním motivem byli z nebe padající andělé, si zájemci mohli vyzkoušet efekt produktu na vlastní kůži.

Důvodem pro expanzi nápadů využívajících nových technologií jsou kromě snazšího upoutání pozornosti především nové možnosti měření efektivity kampaní. Vedle celkového počtu interakcí tak lze například u proma speciálních nabídek v reálném čase zjistit, které z nich jsou častěji využity. Na méně populární pak mohou marketéři okamžitě reagovat.

Do popředí se ale dostávají také nosiče, které kromě reklamního sdělení přinášejí kolemjdoucím i užitnou hodnotu. CLV vitríny v australském Perthu tak v kampani neziskové organizace bojující proti rakovině kůže sloužily též pro distribuci opalovacího krému.

Jiná reklama, tentokráte společnosti Västtrafik, ve Švédsku zase dokázala najít nejvhodnější trasu pro cestující městské hromadné dopravy. Stockholmský dopravní podnik se tak pokoušel přitáhnout více řidičů.

-ptv-