Zlom: Financial Times prodají víc v digitálu než v tisku

úterý, 22. května 2012, 08:37 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Deník Financial Times odhaduje, že na konci roku překonají prodeje jeho digitálních edicí počet prodaných tištěných vydání.

Výkonný ředitel FT.com Rob Grimshaw na konferenci Internet Week New York prohlásil, že ekonomický deník Financial Times by mohl mít na konci roku více prodaných digitálních edicí než tištěných vydání. V současnosti je poměr předplatitelů online edicí a tištěné verze deníku stále mírně ve prospěch tištěné podoby: 310 tisíc prodaných tištěných výtisků vs. 285 tis. předplacených edicí online. Grimshaw ale předpokládá, že na konci roku by mohl deník mít více prodaných online výtisků.

Šlo by tak o druhý významný moment v nově nastoleném obchodním modelu Financial Times. Příjmy z prodeje online vydání deníku totiž mají v letošním roce poprvé překonat příjmy z prodeje reklamního prostoru.

V obou případech jde o podstatné mezníky, které naznačují úspěšný směr obchodních modelů vydavatelů do budoucna. Souhrnné prodeje digitálních a tištěných edicí navíc znamenají výsledný prodej, který je vyšší než před vstupem Financial Times do online prostředí. Počet čtenářů a uživatelů, kteří za obsah FT platí, je tak vyšší než dříve.

Pozorovatelé se shodují, že hlavními důvody pro úspěch deníku v nových podmínkách byly raný vstup Financial Times do online prostředí a především sázka na předplatné před nabízeným obsahem zdarma. FT se podařilo vytvořit produkt, za který jsou uživatelé ochotní platit. Zmínit je také potřeba vlastní aplikaci FT, kterou deník „obešel“ Apple, a která dokázala během deseti měsíců přitáhnout 2 milionu uživatelů.

-mav-