15 tipů pro reklamu na Facebooku

pondělí, 11. června 2012, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Facebooková reklama se vyznačuje nejen vysokým potenciálem, ale i velkým množstvím značně svazujících omezení. Přinášíme tipy, jak na ně, a ještě přitom ušetřit.

Jak svou reklamu na Facebooku optimalizovat, ukázal na čtvrteční konferenci Firmy v sociálních sítích Jindřich Fáborský ze společnosti Igloonet. Poradil nejen, jak své FB inzeráty vylepšit, ale prozradil i některé fígle, jak na nich ušetřit. 

1. Měsíční fakturace

Jednou z nepříjemnou záležitostí u Facebooku je denní fakturace zadaných reklam, která značně zatěžuje finanční oddělení každé firmy. Tipem, i když pro mnohé nerealizovatelný, může být skutečnost, že při investici nad 300 tisíc Kč je možné vyjednat s FB fakturaci na měsíční bázi.

2. Levnější proklik

Výši ceny reklamy lze ovlivnit například nasměrováním odkazu. Ve chvíli, kdy reklama neodkazuje přímo na webové stránky, ale na FB firemní profil, se její cena může snížit až o 45 %. Navíc tímto způsobem neztrácíte možnost nasměrovat fanoušky nakonec i na ty  kýžené firemní stránky. 

3. Sponzorované příběhy

Další nástroj, jak vytvořit zajímavou a levnou reklamu na FB, představují tzv. sponzorované příběhy, které fungují u profilů s velkým množstvím fanoušků. Prostřednictvím těchto příběhů lze fanouškům doručit nějaké exkluzivní sdělení o nové produktové nabídce či slevě, a to i s proklikem rovnou do e-shopu.

4. Využít maximální potenciál placené podpory statusů

Při reklamě by určitě mělo být maximálně využito potenciálu placené podpory statusů: zaujmout zajímavým obrázkem či videem, propojených s proklikem na cílovou stránku.

5. Množstevní prokliková cena

Ve chvíli, kdy chcete oslovit širší cílovou skupinu, je možné uplatnit slevu v závislosti na proklikech. Čím vyšší počet prokliků v absolutních číslech, tím nižší CPC lze získat.

6. Množstevní fanouškovská sleva

Vedle slevy za vysokou míru prokliku reklamy, nabízí slevy také těm inzerentům, u kterých dochází k vysokému nárůstu fanoušků. Nicméně zde však hrozí nebezpečí tzv. falešných fanoušků, které se dostávají do vztahu se značkou/společností, aniž by si firemní profil prohlédli a nějakým způsobem je zajímal.

7. Vstupní stránka – sázka na image

Při tvorbě FB firemního profilu by společnost měla investovat do vstupní stránky, která nejenže zlevní cenu za proklik, ale vytváří zajímavý vizuální prvek, jenž dokáže v prvním momentě přilákat více pozornosti než pouhá zeď. U vstupní stránky je totiž možné vytvořit si vlastní design k obrazu svému, využívat korporátních barev či jiných formátů fotografií a originálních ilustrací.

8. Video na vstupní stránce

Na vstupní stránce lze rovněž využít potenciálu videa k rychlému a stručnému představení společnosti, nabídek či jiných akcí.

9. Promyšlená struktura FB reklamy

Dostatek času by mělo být věnováno přípravě struktury reklamy, jejích variant a testování, která v dlouhodobém horizontu přináší nejen zvýšení efektivnosti, ale i snížení výdajů na reklamu.

10. Pečlivá příprava FB inzerátu

Nejdříve je potřeba promyslet si, na koho chceme reklamou cílit a cílovou skupinu dostatečně segmentovat. Dále je nutné zjistit, jakým jazykem s cílovou skupinou komunikovat, například jakou míru odbornosti či uvolněnosti použít, aby byl text inzerátu co nejvíce srozumitelný a nejlépe formulovaný. Používané odkazy by pak měly být označeny nástrojem Google URL Builder a měřeny přes Google Analytics. Podle konkrétního vývoje reakcí by následně měla být reklama modifikována.

11. Vyladit vizuální stránku inzerátu

Kromě textu by měl být vyladěn i vizuální vzhled inzerátu. Ačkoliv možnosti FB reklamy nejsou právě velké, přece jen existují nějaké cesty, jak její atraktivitu posílit. Obrázky by měly být vždy horizontálně orientované, vysoce kontrastní, v jiných barvách, než používá FB, a s objekty, které zaujmou cílovou skupinu. Dobré je dát do obrázku i základní sdělení inzerátu, které uživatele přiláká.

12. Jak na únavu reklamy

Únavě se neubrání žádná reklama. Trpí jí především ta, která cílí na úzký segment uživatelů (menší než 10 tisíc). Bojovat proti ní lze jednoduše rotací více variant inzerátů, které lze střídat každý den.

13. Ukazovat sociální aktivity na webové stránce?

Otázkou je, zda ukazovat své sociální aktivity na firemní webové stránce. Na jedné straně je určitě dobré dát svým zákazníkům vědět, kde všude firma komunikuje. Na druhou stranu však ve chvíli, kdy FB reklama navádí uživatele na webové stránky, kde se prokliknou zpět na FB firemní profil, jde o zbytečné vyhozené peníze. Lidé totiž odcházejí mimo zamýšlenou webovou stránku. Jak nepřijít o vzájemnou a cennou provázanost komunikačních kanálů a přitom neplatit zbytečně navíc, vyřeší  tip č. 2.

14. Jak donutit FB zobrazovat vaše reklamy

Ve chvíli, kdy potřebujete utratit určitou částku v omezeném čase, zásadní problém zní, jak donutit FB zobrazovat vaši reklamu v daném časovém horizontu. Jednoduchý fígl tkví v předstírání, že jste bonitnější klient, než ve skutečnosti jste. Máte-li na útratu 100 dolarů, předstírejte, že jich máte 1 500, a rychlost nasazování reklamy se tím zvýší. Jediné, co tato taktika vyžaduje, je neustálá kontrola, aby skutečný limit nebyl v nestřeženém okamžiku překročen.

15. Nástroj Power Editor

Pro editaci FB reklam lze využít šikovný plug-in zvaný Power Editor, který kromě jiného ušetří drahocenný čas.

-kch-