ATO: Dvojí data jsou krokem zpět

úterý, 19. června 2012, 08:57 TV MediaGuru

ATO má obavy z kroků společnosti CET 21, která je členem asociace. Obává se rozbití jednotných dat na televizním trhu.

Asociace televizních organizací sleduje s obavami iniciativu jednoho ze svých členů, společnosti CET 21, směřující k rozbití jednotného systému měření televizní sledovanosti v České republice, uvedlo ATO v úterý v tiskové zprávě. „Hrozba pokřivení mediálního trhu je hrozbou vážnou a ATO se s ní bude muset adekvátním způsobem vypořádat. O jednotlivých opatřeních budeme veřejnost včas informovat,“ uvádí dále asociace bez bližších informací.  

Jak jsme informovali v pondělí, TV Nova iniciovala vznik Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které zároveň vypsalo tendr na měření sledovanosti. V Česku by tak měly existovat dva výzkumy televizní sledovanosti.

Založení paralelního výzkumu a existence dvojích dat neprospěje podle ATO mediálnímu trhu. „Je to zkušenost mnoha zemí včetně sousedního Polska, které dozrálo a na počátku letošního roku dvoukolejné měření opustilo. Jednotná měna je základním požadavkem na televizní výzkum ze strany Světové federace reklamních zadavatelů i Evropského sdružení komunikačních agentur,“ konstatuje dále ATO.

Zároveň připomíná, že výběrové řízení v loňském roce vyhrála společnost Mediaresearch. Společnost CET 21 s tímto výběrem jako jediná nesouhlasila, na rozdíl od České televize, FTV Prima a Asociace komunikačních agentur. Členové ATO jsou s výjimkou CET 21 přesvědčeni, že výběr realizátora nového měření, který v současnosti šetří ÚOHS, proběhl v souladu se zákonem. Se společností Mediaresearch je podepsána smlouva na období 2013-2017 a v současnosti již probíhá tzv. zaváděcí výzkum a další přípravné práce

-mav-