Možnosti rozšířené reality v reklamě

úterý, 26. června 2012, 07:21 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Rozšířená realita propojuje realitu s virtuálním světem. Své uplatnění nachází čím dál více i v reklamní komunikaci.

Rozšířená nebo též augmentovaná realita nabízí nebývalé možnosti, které mnohdy připomínají filmy sci-fi. Jedná se vlastně o doplnění obrazu skutečnosti o virtuální informace.

Jedna z prvních oblastí, kde se rozšířená realita již využívá, představuje turistika. Díky chytrým telefonům se zabudovanou kamerou a elektronickým kompasem je totiž možné se orientovat v cizím prostoru tzv. s přidanou hodnotou. Stačí mobilem jen snímat okolní realitu, která je rázem doplněna o zajímavé popisky – informace k pamětihodnostem, k dobrým restauracím či barům.

Společnost Google letos v dubnu představila pro orientaci v rozšířené realitě své speciální brýle, které v reálném čase podávají nejen aktuální informace o počasí či dopravní situaci, ale dokážou i pohlídat diář.

Rozšířená realita si však postupně nachází své místo i v reklamě. Jak ji chytře využít, ukázala letos značka náplastí Band Aid společnosti Johnson & Johnson, jež pro své dětské zákazníci připravila aplikaci s oblíbenými maňáskovými postavičkami The Muppets. Prostřednictvím obrázků na náplastech se děti dostaly do reality, kde je jednotlivé postavičky bavily tak, že je nechaly zapomenout na jejich zranění.

Na Tchaj-wanu zase využila rozšířenou realitu společnost Philips, která s ní propagovala svou sadu zastřihovačů na vousy. Reklamní agentura Ogilvy Action Taipei postavila svou kampaň na zjištění, že přes 73 % Tchajwanců upřednostňuje čistě oholený vzhled, tudíž prodávat jim zastřihovače vousů je tak trochu složité. Spojila se tedy s holiči, kteří jak je na Tchwaj-wanu zvykem, podávali svým zákazníkům čaj – tentokrát však ve speciálních hrncích, které při pití ukazovaly možné sestřihy vousů. Svůj názor nakonec změnilo 95 % mužů.

Další společností, která ve své komunikaci využila rozšířené reality, je automobilka Volkswagen. V loňském roce u příležitosti uvedení svého modelu Golf Cabriolet vytvořila speciální aplikaci pro chytré telefony a tablety. Prostřednictvím této aplikace bylo možné se v místě prodeje, na webových stránkách či tištěných inzerátech dostat do rozšířené reality a podrobně si nový model prohlédnout, nakonfigurovat si jeho podobu, či mu dokonce otevřít kapotu.

Rozšířená realita má mnoho co nabídnout i pro komunikaci v místě prodeje, což ukázala například společnost Lego se svým speciálním zařízením „Digital Box“, díky kterému si mohli zákazníci v 3D animaci prohlédnout, jak vypadá výsledek stavebnice.

Rozšířená realita lidi stále pořád baví. Navíc se zlepšující se technologií začíná být její použití v reklamě čím dál snadnější.

-kch-