Nova a Prima se přou o pozici nejsilnější komerční TV

úterý, 31. července 2012, 09:55 TV MediaGuru

Každá televize používá jinou cílovou skupinu jako referenční pro určení podílu na sledovanosti.

Oznámení TV Prima, že v týdnu od 23. července do 29. července byla nejsilnější komerční stanicí v cílové skupině 15+ vyvolalo reakci TV Nova, která přišla s oznámením, že je „jednoznačnou diváckou jedničkou“ celého televizního trhu.

TV Prima interpretuje výsledky ve vztahu k širší cílové skupině 15+, TV Nova jako svou základní cílovou skupinu uvádí mladší diváky ve věku 15-54 let, pro které primárně vytváří program, a to i přesto, že reklamu nakupuje na všechny diváky starší 15 let. „Právě diváci ve věku 15-54 let jsou pro kanály Nova a Nova Cinema primární cílovou skupinou, na kterou vytváří svůj program, a která zasahuje drtivou většinu cílových skupin, na které cílí reklamní zadavatelé. Nova Group tak dosahuje nejvyšších podílů na sledovanosti ze všech televizních stanic v ČR,“ stojí v tiskovém prohlášení TV Nova.  

Zatímco skupina Nova dosahuje jak díky svému hlavnímu kanálu Nova, tak i díky stanici Nova Cinema lepších výsledků (share) v 15-54, u konkurenční Primy vycházejí podíly lépe v širší divácké obci 15+, i když tematické kanály Prima Cool a Prima Love pomáhají skupině Prima ke zvyšování podílu ve skupině 15-54 let.

Právě v letošním prvním pololetí je patrné, že rozdíl výsledných sharů Nova Group ve skupinách 15+ a 15-54 se zvyšuje ve prospěch diváků ve věku 15-54. Zatímco v prvním loňském pololetí dosahovala Nova Group v 15-54 v průměru o 2,7 procentního bodu lepší výsledek, než jakých měla v 15+, v letošním pololetí se rozdíl dosažených podílů Nova Group zvýšil na 3,84 procentního bodu ve prospěch 15-54.

Výsledky sledovanosti za minulý týden, které se staly předmětem rozdílné interpretace o postavení tuzemských komerčních stanic na trhu, byly ovlivněny zahájením Letních olympijských her. Díky nárůstu podílu sportovního kanálu ČT4 dosáhla vůbec nejvyššího podílu na trhu mezi diváky staršími 15 let Česká televize (33,21 %), naopak v mladší skupině 15-54 patřil nejvyšší průměrný podíl TV Nova (28,52 %).

Vzhledem k tomu, že každá z televizních stanic ctí jinou referenční cílovou skupinu pro určování podílu na trhu, zveřejňujeme vždy výsledky v obou cílových skupinách (15+, 15-54).

Podíl TV stanic v %, 30. týden 2012, celý den, D15+/D15-54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-