Obrat: Financial Times už mají více digitálních předplatitelů

pondělí, 30. července 2012, 07:42 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Pololetní výsledky Financial Times ukazují, že prodává více digitálních vydání než tištěných.

Vydavatelská společnost Financial Group, do které spadá tradiční ekonomický deník Financial Times, hlásí za první letošní pololetí větší počet předplatitelů digitálních verzí deníku FT, než kolik prodá tištěných vydání. Financial Times je tak v současnosti jedním z mála tištěných titulů, kterým se daří hledat cestu v novém mediálním prostředí.

Počet předplatitelů, kteří čtou tradiční deník elektronicky, vzrostl za první pololetí 2012 meziročně o 31 % na více než 300 tisíc a počet registrovaných uživatelů se zvýšil o 29 % na celkových 4,8 milionu. Deník dále uvedl, že 25 % uživatelů čte titul na mobilních přístrojích.

Počet prodaných tištěných vydání deníku ale nadále klesá. V letošním červnu představoval prodaný náklad Financial Times 297 tis. oproti 356 tis. v loňském červnu. Napříč tiskem a onlinem tak předplatné deníku celkově představuje necelých 600 tis. – o necelá 2 % více než v roce 2011.

Strategie, na kterou Financial Times přešel před několika lety, spočívající v přesunu aktivit směrem k digitálním médiím a zároveň koncentrace na prodej obsahu (příjmy z distribuce) spíše než příjmy z prodeje reklamního prostoru, se tak začíná deníku vyplácet. Přestože celá skupina FT Group letos očekává horší hospodářské výsledky než vloni, je to způsobeno zejména prodejem divize FTSE International. Pokud se z výsledků prodej divize vyčlení, ukazuje se, že nová strategie pomáhá Financial Times nahrazovat výpadky z poklesu reklamního trhu a z klesajícího výnosu tištěných vydání.

Hospodaření společnosti FT Group, (mil. £)


1. pololetí 2012

1. pololetí 2011

růst v %

tržby

216

203

6

provozní zisk

22

21

5

Pozn.: bez FTSE International

Nový obchodní model Financial Times v současnosti znamená, že prodej obsahu už firmě přináší 61 % veškerých tržeb. Prodeje digitálních edicí se podílejí na celkových tržbách z 50 %.  „Výsledky v prvním pololetí odrážejí silný nárůst tržeb z digitálu a z obsahu a představují stabilní zisky na turbulentních trzích,“ komentovala výsledky FT Group s tím, že v nastolené strategii bude dále pokračovat a vloží do ní další investice.

-mav-