TV letos doručují méně GRP’s než vloni

pondělí, 23. července 2012, 07:50 TV MediaGuru

Omezení reklamní komunikace na ČT se v letošním prvním pololetí projevilo celkovým nižším objemem doručených reklamních GRP’s.

Za první letošní pololetí představuje objem reklamních GRP’s pro 30vteřinové spoty v cílové skupině 15+ přes 726 tis., což ve srovnání se stejným obdobím vloni znamená podle monitoringu cca 3% pokles. Omezení reklamní komunikace na České televizi, ke kterému došlo vloni na podzim (zákaz spotové reklamy na ČT1 a ČT24), tak vedlo k tomu, že se v letošním prvním pololetí nenávratně ztratilo více než 19 tis. GRP’s.

Objem GRP’s, 1. pol. 2012 / 1. pol. 2011, D15+

Pozn.: reklamní spoty, 30´´

Potvrzuje se tak, že objem reklamy po ČT se neprojevil adekvátním navýšením reklamní komunikace na ostatních stanicích. Jak na nedávné konferenci Digimedia odhadli zástupci TV stanic, zhruba polovina z rozpočtu, který se uvolnil po konci reklamy na České televizi, nebyla do TV reklamy vůbec investována.

Legislativní úprava přinesla v letošním pololetí přerozdělení podílů v rámci doručených reklamních GRP’s ve srovnání s loňským prvním pololetím. V důsledku omezení se snížil podíl České televize z loňských cca 9 % na letošní 3 %. Naopak z ukončení reklamy na ČT nejvíce profitovala skupina Prima, jejíž podíl se zvýšil právě o 6 procentních bodů na 38 %. Podíl lídra trhu, TV Nova, se ve skupině 15+ mírně snížil – o 2 procentní body na 48,4 %. Menší stanice – TV Barrandov a skupina ostatních stanic – své podíly na trhu zvýšily o 2 procentní body na, resp. o 0,2 %.

Změny podílu TV stanic (%) na GRP’s, 1. pol. 2012 vs. 1. pol. 2011, D15+

Podíl TV stanic (%) na GRP’s, 1. pol. 2012, D15+

 

V mladší cílové skupině 15-54 je letos počet doručených TRP’s  o cca 2 % vyšší než v loňském prvním pololetí.

Podíl TV stanic (%) na TRP’s, 1. pol. 2012, D15-54

Zdroj všech dat: Admosphere / Mediareserch

-mav-