Microsoft následuje Pepsi. Srovnává naslepo

pondělí, 10. září 2012, 07:00 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Softwarová firma, která se pokouší navýšit tržní podíl svého vyhledávače Bing, přichází s kampaní navazující na legendární Pepsi Challenge.

Vyhledávači Bing se nedaří. Na trhu vyhledávačů má podle posledních výsledků firmy comScore pouze 15,7% podíl (28,7% při započítání portálu Yahoo, jež Bingu využívá). Microsoft se proto rozhodl vyhledávač zpopularizovat kampaní, která svým principem připomíná dlouholetou Pepsi Challenge.

V testu naslepo jsou však tentokrát namísto kolových nápojů srovnávány výsledky vyhledávání. Na stránkách „Bing it on“ je po vložení klíčových slov nabídnuto prvních pět výrazů z Bingu i Googlu. Uživatel pak vybírá ty, které považuje za relevantnější.

Podle Microsoftu, který si před spuštěním kampaně nechal zhotovit nezávislou studii, preferovala tisícovka zapojených uživatelů výsledky Bingu v poměru dva ku jedné. Představitelé firmy však připouští, že změnit vyhledávací chování uživatelů nebude snadné.

U již zmiňované kampaně Pepsi Challenge, kterou nápojová firma poprvé představila v roce 1975, však test naslepo fungoval. Pepsi v obchodních střediscích a na jiných místech nabízela k ochutnání dva pohárky s colou. Zákazníky nechávala vybrat, který považují za chutnější, a až poté odhalila etiketu lahve. Celkové výsledky dopadly mírně ve prospěch Pepsi.

Microsoftu by kromě samotné kampaně však mohla napomoci i spolupráce s Amazonem. V jeho tabletech Fire je Bing předdefinovaným vyhledávačem.

-lmr-