Facebook nabízí lokální stránky

neděle, 21. října 2012, 07:20 Internet & Mobil MediaGuru

Globální značky mohou od nynějška používat jen jedno jméno a URL. Facebook návštěvníky automaticky přesměruje na nejvhodnější jazykovou verzi.

Více lokalizovaného obsahu mohou od nynějška svým návštěvníkům facebookových stránek nabízet globální značky.

Facebook na sklonku minulého týdne představil funkcionalitu, která jim umožní po celém světě používat jediný profil s jednou internetovou adresou. Sociální síť pak ávštěvníkům v závislosti na tom, odkud na stránku přistupují, zobrazí jazykově nejvhodnější verzi.

K příspěvkům na zdi, které bylo možné regionálně třídit již nějaký čas, nově přibývá možnost lokálně odlišit také profilové fotografie, aplikace, milníky v historii značky a podobně.

Uvedenou novinkou chce Facebook světovým firmám umožnit tvorbu relevantnějšího obsahu, který by vedl ke zvýšení brand engagementu. Zatímco pro globální brand není problém nasbírat velké množství fanoušků, jejich zapojení se již daří méně.

Na aktivitu značky totiž reaguje v průměru jen 6 procent fanoušků, jak zjistil výzkum agentury Napkin Labs. Osm týdnů, během kterých agentura aktivitu fanoušků měřila, také ukázalo, že průměrná reakce jednoho fanouška se omezuje na necelé jedno kliknutí tlačítka „To se mi líbí“.

Míra brand engagementu navíc klesá s rostoucím počtem fanoušků. Globální značky, jejichž facebookový fanklub čítá okolo milionu lidí, vykazovaly během testování o 60 % nižší zapojení uživatelů než brandy mající poloviční počet příznivců.

Důležitější než celkový počet fanoušků je tak podle agentury počet nejoddanějších příznivců, jejichž aktivitu by lokalizovaný obsah mohl podpořit.

-lmr-