Outdoor se digitalizuje, euroAWK chce přivést TopTronic

pondělí, 29. října 2012, 07:30 Outdoor MediaGuru

Venkovní nosiče se digitalizují, euroAWK reaguje zavedením nového formátu, který chce přivést i do Česka.

Od nového roku 2013 začne společnost euroAWK nabízet v Německu nový formát venkovního nosiče s názvem TopTronic. Ten v sobě spojuje atributy digitálních a tradičních médií. TopTronic je tvořen klasickou billboardovou plochou, ale jeho horní část je rozšířena o digitální displej, který může nést neustále aktualizované sdělení. Vhodný je tak pro promování cenových nabídek, komunikaci soutěží nebo věrnostních akcí. euroAWK ho plánuje umísťovat zejména v blízkosti prodejních míst (POS).

Podle obchodní ředitelky euroAWK pro Česko a Slovensko Dity Navrátilové by nový formát mohl do Česka přijít v průběhu příštího roku. „Momentálně se dokončuje vývoj zařízení na mobilní přenos dat. Nosič bychom tak mohli v Česku a na Slovensku uvést v průběhu příštího roku,” uvedla.

Do budoucna lze přitom očekávat rostoucí podíl digitálních outdoorvých nosičů. Ten je zatím relativně nízký: německá euroAWK jej odhaduje na méně než 5 % ze stávajících outdoorových ploch. Zatím se plně digitalizované nosiče uplatňují zejména v blízkosti nádraží nebo letišť, jejich masivnějšímu rozšiřování a rozvoji brání také cenová náročnost. Ta by se ale měla v následujících letech snižovat.

Předpokládá se, že během příštích deseti let dojde ke zdvojnásobení digitálních reklamních nosičů – kromě transportních míst (letiště, nádraží) to budou spíše indoorové plochy a plochy v prodejních místech. Naproti tomu většina pouličních ploch zůstane i v následujících letech tradiční (statická).

Digitální nosiče mohou být flexibilnější a umožňují interakci se spotřebiteli. Uvažuje se o nich jako o doplňkovém médiu ke klasické venkovní reklamě. Využité techniky pro “rozpohybování outdooru” jdou od 2D a 3D animace přes interaktivní grafiky, panoramatické pohledy, hry či odkazy s využitím mobilního telefonu.

-mav-