Podzimní pořady v září: Nova odrazila útok Primy

úterý, 02. října 2012, 07:30 TV MediaGuru

Zářijové podíly tuzemských stanic byly poznamenány nasazováním podzimních pořadů a návratem osvědčených titulů.

Oproti srpnu se nejvýznamnější změny v měsíčních podílech dotkly sportovního ČT4, který v druhém prázdninovém měsíci získal nadprůměrný podíl díky přenosům z londýnských olympijských her. V září se tak jeho podíl podle očekávání snížil (o víc jak 5 procentních bodů). Naopak TV Nova ve srovnání se srpnem, který pro ni byl letošním nejslabším měsícem, v září podíl zvýšila o více než 4 procentní body. Přestože si i konkurenční Prima family v září polepšila, zvýšení měsíčního podílu nebylo tak výrazné (0,6 procentního bodu), a tak Nova své konkurenci, která pro letošní podzim ohlásila útok na pozici komerční jedničky, v září odskočila.

Vývoj podílu komerčních TV - Nova/Prima family, 2012, D15+ (%)

Z pohledu jednotlivých vysílacích dnů jsou komerční televize úspěšnější v pracovních dnech (především pondělí až čtvrtek), naopak víkendy (zejména pátek a sobota) vyznívají pro ČT1.

Pondělí

TV Nova se podařilo startem nového seriálu Gympl  s (r)učením omezeným eliminovat sílu vlajkového seriálu Prima family Cesty domů. Následující pořad ve vysílání Novy  – sitcom Helena – přispívá k solidnímu podílu, což celkově znamená, že pondělí se z pohledu podílu Novy v prime-time řadí k nejúspěšnějším dnům v týdnu.

Z hlediska podílu v prime-time (D15+) je pondělí nejúspěšnějším dnem pro Prima family. Po nevydařeném startu Základky, která se přesunula do pátečního programu, staví večerní vysílání Primy vedle Cest domů také na pořadu Ano, šéfe! a v pozdním prime-time na Partičce.

Úterý

Úterý je ve znamení dominance seriálu Ordinace v růžové zahradě a v prime-time vůbec nejúspěšnějším dnem v týdnu pro TV Nova.

Prima family se seriálu rozhodla čelit pořadem VIP Prostřeno!. Musela se ale smířit s jeho nižší sledovaností oproti prázdninovému období. Nový seriál Obchoďák, který měl být trumfem v cestě na pozici komerční jedničky, byl vytlačen až do pozdějšího vysílání (od 21:30), což se na jeho sledovanosti odrazilo. TV Nova se ho daří vykrývat publicistickým pořadem Víkend.

Středa

Středa je tradičně silným dnem pro Prima family. Cesty domů podporuje v pozdním prime-time společenský magazín Top star.

Podobně jako v pondělí se však TV Nova díky novému seriálu Gympl daří držet středeční podíl v prime-time na své straně a vede si v tento den lépe než na jaře. Novému seriálu pomáhá i obnovený publicistický magazín Na vlastní oči.

Středa je také jedním z nejúspěšnějších dnů pro TV Barrandov, a to díky pořadům Věřte nevěřte a Vtip za stovku.

Čtvrtek

Opět den, ve kterém vládne Ordinace v růžové zahradě, což TV Nova přináší v prime-time druhý nejvyšší podíl z celého týdne. Nově také ve čtvrtek dobře funguje Kriminálka Miami, která tak ve sledovanosti předčí i konkurenční Obchoďák.

Pátek

Jednoznačně nejúspěšnější den pro ČT1, a to díky talk-show Všechnopárty a seriálu Vyprávěj, které ale podporují i 13. komnata a zábavní Zpátky se Sobotou. V pátečním prime-time tak ČT1 poráží komerční konkurenci (D15+).

Komerčním televizím se pátečnímu programu ČT1 nedaří čelit. Podprůměrná je kuchařská reality show MasterChef (TV Nova) i seriál Základka (Prima family). Střídavou sledovanost vykazuje nový pořad Primy Zrcadlo tvého života s Jiřinou Bohdalovou, jehož sledovanost je velmi závislá na osobnosti, kterou si moderátorka do pořadu pozve.

V září se v pátek večer prosazovala TV Barrandov díky dobrodružným filmům Jack Hunter.

Sobota

Také v sobotu je úspěšná ČT1, přestože nepřevyšuje páteční výsledky. Zábavní pořady (Trapasy, Hitparáda zábavy) si většinou najdou více diváků než filmy na komerčních stanicích.

Neděle

Díky talentové reality show Česko Slovensko má talent, jejíž sledovanost se s postupem dílů zvyšuje, je neděle v prime-time pro Primu family třetím nejúspěšnějším dnem v týdnu. Reality show zároveň Primě pomáhá k lepšímu podílu mezi mladšími diváky. V neděli se v září stále vysoko držela v prime-time i ČT1, a to zásluhou detektivního triptychu Ztracená brána. Nabídka českých filmů, kterou přináší TV Nova a kterou chce vybudovat alternativu divákům, kteří nesledují reality show, v úspěšnosti kolísá a prozatím není tak úspěšná jako v loňském roce.

Průměrný podíl v jednotlivých dnech v září 2012, prime-time, D15+(%)

Podíl TV stanic v %, září 2012, celý den, D15+/D15-54

Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch

-mav-

Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.