TV zprávy se po létě vracejí na jarní hodnoty

středa, 10. října 2012, 06:44 TV MediaGuru

Sledovanost zpravodajských relací se po létě vrací na hodnoty, kterých dosahovala před začátkem letní sezóny.

S nasazením podzimních schémat také došlo oproti prázdninovému období k mírnému posunu podílů jednotlivých zpravodajských relací.

Patrné je to zejména u nejsledovanější zpravodajské relaci v zemi - Televizních novin (TV Nova), která s koncem června protáhla svoji stopáž až do téměř 20:15. Po prázdninovém snížení ratingu i sharu se průměrný podíl Televizních novin v září dostal na svoji předprázdninovou úroveň, resp. v mladší skupině 15-54 podíl dokonce zvýšil. V září tak Televizní noviny dosáhly průměrného podílu 50,2 % mezi diváky staršími 15 let a 49,2 % ve skupině diváků 15-54 let, na kterou Nova programuje. Znamená to, že  Televizním novinám se prodloužením relace prozatím daří u obrazovek držet diváky o 20 minut déle.

Vývoj podílu a ratingu Televizních novin v %, IV-IX/2012, D15+/D15-54

Zpravodajské relace Události (ČT1) a Zprávy FTV Prima (Prima family) měly na rozdíl od Televizních novin o prázdninách vyšší podíly na sledovanosti než v průběhu jarních měsíců. S nástupem podzimu se jejich podíly na sledovanosti přiblížily k jarním hodnotám. Zprávy FTV Prima se z hlediska podílu v září mírně držely nad jarními hodnotami.  Na zpravodajském kanále ČT24 se podíl i rating relace zvyšuje společně s rostoucím podílem této stanice na televizním trhu.

Vývoj podílu a ratingu Událostí v %, IV-IX/2012, D15+

Vývoj podílu a ratingu Zpráv FTV Prima v %, IV-IX/2012, D15+

Souhrnný pohled na vývoj podílu hlavních zpravodajských relací ukazuje, že zpravodajské relace komerčních stanic mají v čase svého vysílání vyšší podíl na sledovanosti než hlavní zpravodajská relace na veřejnoprávní stanici.

Vývoj podílu hlavních zpravodajských relací v %, 2012, D15+

Zdroj všech dat: ATO-Mediaresearch

-mav-