Výzkum: Více než polovina online impresí míjí své publikum

čtvrtek, 25. října 2012, 14:37 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Tvrdí to výzkum agentury Nielsen, kterým na britském trhu uvedla svůj nový měřící nástroj pro internetové kampaně.

V průměru více než polovina internetových reklamních impresí nenalézá své adresáty z hlediska věku a pohlaví, zjistila výzkumná agentura Nielsen. Výsledky svého výzkumu prezentovala při příležitosti zavádění nového měření internetové reklamy na britském mediálním trhu Online Campaign Ratings (OCR).

Nielsen podle svých tvrzení údajně zjistil, že kampaň nového produktu určeného převážně mladé cílové skupině zcela minula své zamýšlené publikum, když skórovala zejména u starších žen a mužů. Průzkum ale také odhalil, že ve výkonech jednotlivých provozovatelů webových stránek jsou značné rozdíly – některé z nich dosahují až 80% úspěšnosti při oslovování uživatelů, zatímco jiné jsou značně podprůměrné, když méně než 15 % impresí nachází své adresáty.

Výsledky výzkumu vycházejí z testování více než tisícovky kampaní, které Nielsen zkoumal v USA před spuštěním svého měření OCR. Ten má inzerentům pomoci s efektivitou jejich kampaní a v reálném čase za využití stanoveného reache, frekvence a GRP – tedy stejných parametrů, které při svých kampaních využívají televizní zadavatelé. Zadavatelé by tak díky novému měření měli získat informace o dopadu jejich kampaní v jednotlivých dnech, podle demografie, provozovatele nebo podle umístění.  

-mav-