Dvacet tipů pro efektivní komunikaci na Facebooku

středa, 21. listopadu 2012, 07:45 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

I když mnozí spekulují o jeho možném zániku, Facebook co do počtu uživatelů sílí. Proto se stal tématem letošní konference Prime Time for…

Letos se konference Prime Time for…, kterou organizuje společnost Blue Events, cele věnuje sociální síti Facebook. Proč padl los právě na Facebook, vysvětluje její organizátor Pavel Kotyza zejména tím, že žádná čistě Facebookově zaměřená konference zde chyběla.

Přestože se již po světě ozývají názory, že Facebook má namále, v České republice s více než 3,5 miliony aktivních uživatelů představuje stále zajímavý a doposud nedostatečně vytěžený komunikační kanál. Podle Pavla Kotyzy je v českém a slovenském prostředí Facebook dokonce ještě v plenkách, a to z pohledu jak českých a slovenských uživatelů, tak firem. „Tím, že je na Facebooku přibližně polovina uživatelů internetu, je tam stále velký prostor pro posílení povědomí o produktech, značkách a službách. Rozhodně nás velké chvíle teprve čekají, a proto je dobré se na to připravit a získat inspiraci od těch, co již tuto platformu aktivně využívají,“ dodává.

Konference chce zejména ukázat na to, že komunikace na Facebooku má velký potenciál, ale i mnohá úskalí. Stěžejní je zvolit ten „správný“ komunikační styl pro své fanoušky a ambasadory, který by podporoval obousměrnou komunikaci. Tak lze vytvořit a cíleně oslovovat velkou komunitu lidí, která zdaleka nesestává pouze ze zástupců mladé generace. Například statistiky Socialbakers ukazují, že nejpočetnější je věková skupina ve věku 25–34 (1 103 589 uživatelů) a až za ní, druhá v pořadí, se nachází mladší skupina ve věku 18–24 let.

Riziko na Facebooku vychází především z nepromyšleného plánu komunikace. „Jít cestou toho, že, si uděláme tu Facebook stránku a pak to tam budeme dávat‘ je cesta do pekel a zničené příležitosti,“ upozorňuje Pavel Kotyza. Spolu s Evou Illésovou, specialistkou na marketing v sociálních sítích a jedním z řečníků konference, proto připravil TOP 20 tipů pro začátek efektivní komunikace na Facebooku.

Dále je dobré si uvědomit, že jako v každé komunikaci i zde občas nastávají krušné chvilky: „Facebook je skvělý sluha, ale může i potrápit. Každý správce se musí připravit na to, že bude muset reagovat i na negativní poznámky, ale i to je cesta, jak se zlepšovat. Je to těžké, někdy to i bolí, ale věřte mi, že vidět, jak vás vnímá okolí, vás posouvá dopředu více než vlastní výzkumy a průzkumy,“ říká Pavel Kotyza.

Letošní celodenní konference „Prime Time For… All About Facebook“ má za cíl poskytnout svým návštěvníkům kompletní přehled o tom, co Facebook nabízí. Dopoledne bude představen jednak Facebook jako takový, jednak chování českého a slovenského uživatele. Druhý blok nazvaný „Facebook od A do Z“ se ponese v duchu tipů a triků pro efektivní komunikaci firmy, značky a produktu na Facebooku. O své zkušenosti se s účastníky podělí Petr Andrýsek, již zmíněná Eva Illésová a také Martin Woska.

Po obědě proběhne panelová diskuze na téma „Kreativa versus efektivita“, po které přijde Adam Reinberger se svým pohledem na budování vlivu na Facebooku a jeho využití jako PR. Igor Brossmann přijede do Prahy se svou prezentací „Proč prasata nemají křídla“, kde se zamyslí nad tím, jaký vliv může mít Facebook pro ty, kteří na něm nejsou.

Poslední odpolední blok je věnován případovým studiím, kde Adam Zbiejczuk představí aktivity neziskovky Žít Brno, Jan Matějka přinese vhled do FB komunikace Pivovaru Svijany, studentský projekt Markething uvede Ondřej Pavlů a Dušan Murčo se s námi podělí o FB aktivity knihkupectví Martinus.cz. Jako zástupce velké instituce přijde Tom Hodboď, který popíše, jak Facebook využívá Česká Televize.

Na závěr konference Prime Time for… All about Facebook představí vybrané případové studie z českých luhů a hájů Pavel Kotyza, ze světa pak Michal Pastier z digitální agentury Zaraguza.

Více informací naleznete zde.