Jak Sandy ovlivňuje reklamu a média

pátek, 02. listopadu 2012, 03:13 Internet & Mobil, Marketing, Reklama, Tisk MediaGuru

Ačkoliv tragický hurikán teprve odeznívá, již několik firem jej využilo ke své propagaci. Bouře bude mít vliv i na vývoj mediálních investic.

S výhledem komunikačního odvětví to v USA nevypadalo dobře ani před masivní bouří Sandy. Skupiny WPP a Publicis Groupe minulý týden ohlásily razantní změny v predikcích vlastního růstu, protože firmy nejen na západní straně Atlantiku v poslední době výrazně šetří.

Teď se navíc zadavatelé musejí vypořádat s následky obřího hurikánu, vinou čehož tamní reklamní průmysl přijde okamžitě o 500 milionů dolarů. Mohou za to jak výpadky TV a rozhlasu, tak rozhodnutí firem ukončit probíhající marketingové aktivity. Odhadla to výzkumná agentura Pivotal Research Group, podle níž navíc v důsledku bouře poklesnou reklamní investice ve Spojených státech v posledním čtvrtletí o 1,4 %.

O Sandy se mluví jako o nejlépe zdokumentované bouři v klasických i sociálních médiích. Deníky New York Times a Wall Street Journal kvůli extrémnímu počasí otevřely své jinak zpoplatněné sekce, neboť některá jiná elektronická média, např. Huffington Post, v důsledku hurikánu zaznamenávala výpadky služeb.

Vysoký nárůst návštěvnosti zaznamenaly weby orientované na místní žurnalistiku. Server Patch, který jeho mateřská AOL provozuje v 860 lokálních verzích, překonal během posledních dní svůj dosavadní rekord v počtu shlédnutých stránek o 88 %.

Zatímco na Facebooku se Sandy stala druhým nejdiskutovanějším tématem, na Instagramu, který je od dubna ve vlastnictví největší sociální sítě, dominovala do takové míry, že se objevily diskuze o tom, zda obrázková aplikace již neohrožuje pozice Twitteru v oblasti občanské žurnalistiky.

Nijak nepřekvapivě se pak hurikánu snažila marketingově využít řada firem. Zatímco Duracell nabídl výpadky proudu sužovaným Newyorčanům bezplatnou dobíjecí stanici v manhattanském Battery Parku, počínání některých jiných firem lze jen těžko považovat za úspěšné.

Přeměnit přírodní katastrofu v katastrofu na sociálních sítích se během dvou dnů podařilo hned několika firmám. Následující direct mail rozeslala oděvní firma American Apparel.

A podobně netaktně postupovala i společnost Gap, když uveřejnila následující tweet.

-lmr-