Jak otravné na internetu změnit ve svůj prospěch

pátek, 14. prosince 2012, 07:35 Internet & Mobil MediaGuru

Při brouzdání po internetu občas narazíme na otravné věci, u kterých nám nezbývá nic jiného, než je překousnout. Někdy však i z nich jde udělat zábavu.

Na internetu se nejednou setkáme s něčím, co nás prostě nebaví. Při brouzdání na internetu nic nezamrzí tolik jako stránky s číslem 404, které označují nefunkční či neexistující stránky. I ty se však dají pojmout vtipně.

Stačí na ně místo suchého čísla a oznámení o nefunkčnosti odkazu dát vtipné sdělení, které ladí s celkovým pojetím stránek.

Například na stránkách Daily Motion Cloud se dostáváme do nepříjemného deště.

U Blizzard Entertainment nám na 404 zase praská obrazovka.

A stránky LeftLogic.com pro své nešťastné uživateli dokonce připravily i kreslící aktivitu.

Další nápady na originální stránky 404 naleznete zde.

Stránky 404 však nejsou jediným elementem, který nás na internetu dokážou otrávit. Dalším takovým je captcha neboli test, v němž stačí jen opsat náhodnou kombinaci čísel a písmen, čímž se odliší skuteční internetoví uživatelé od robotů. Stačí jen opsat nicneříkající spojení písmen a číslic.

Turecký mobilní operátor Turkcell captchu využil k prezentaci svého nového positioningu. Uživatelé dvou největších tureckých sdílecích serverů Fizy a Blogcu tak místo náhodné kombinace písmen museli po nějaký čas opisovat klíčová slova, která nový positioning společnosti charakterizovala.

Při sledování videí na YouTube nás zase občas překvapí reklama, u níž musíme povinně pět sekund čekat, než bude možné reklamu přeskočit. Tuto dobu využila například chilská agentura Mayodigital v kampani pro ekologickou organizaci La Casa Eco, která v povinném čase ukazovala, jak málo stačí k ochraně životního prostředí.

-kch-