SPMS: Vítězem tendru TV měření je ACNielsen

středa, 19. prosince 2012, 17:29 TV MediaGuru

Realizací druhého měření TV sledovanosti v Česku byla pověřena agentura ACNielsen. Testovací data by měla být v listopadu 2013.

Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) a ACNielsen Czech Republic podepsaly Smlouvu o zajištění elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice. Předmětem této smlouvy je zajištění a provádění projektu elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. První testovací data z tohoto projektu budou SPMS dostupná v listopadu 2013. Ve čtvrtek to oznámilo vedení SPMS.

„Jsem rád, že se nám po důkladném procesu výběru podařilo s vítězným kandidátem podepsat smlouvu o spolupráci. Nabídka ACNielsen předčila konkurenční nabídku a přesvědčila nás o tom, že pro SPMS bude tím správným partnerem,“ řekl Jan Andruško, generální ředitel skupiny Nova.

Podle neoficiálních informací se tendru ještě účastnila agentura GfK Czech.

„Podařilo se nám úspěšně uzavřít několikaměsíční snažení a věříme, že spolupráce s firmou, která je absolutní špičkou ve svém oboru ve světě ukáže, že jsme se rozhodli správně,“ dodal Jaromír Soukup, majitel agentury Médea.

Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) je zájmovým sdružením právnických osob, jehož zakládajícími členy jsou společnosti CET 21, Médea a dále společnosti z řad zadavatelů reklamy – Mountfield a Cestovní kancelář Fischer. Vzniklo v reakci na nesouhlas TV Nova s průběhem výběrového řízení, které vloni vypsala Asociace televizních organizací (ATO) a z něhož vítězně vzešla agentura Mediaresearch.

Nielsen má pobočku ve 100 zemích, řízená je z amerického New Yorku a nizozemského Diemenu. Nielsen v současnosti měří televizní sledovanost ve více než 30 zemích světa, včetně Spojených států amerických.

-mav-