Nova dál zdražuje cenu reklamy, v březnu o 20 %

středa, 20. února 2013, 07:39 TV MediaGuru

S nástupem hlavní obchodní jarní sezóny se skupina Nova rozhodla dál upravit své podmínky pro měsíční obchodování.

Přibližně týden poté, co skupina Nova vydala svůj ceník reklamy na březen, přistupuje ke změně březnového ceníku a k navýšení cen reklamního prostoru o 20 %. Klienti, kteří si během zmíněného týdne nestihli kampaně objednat, musí počítat s tím, že ode dneška nakoupí březnové spoty dráž. Nova však na tuto skutečnost klienty při vydání březnového ceníku upozornila. Avizovala, že buď po vyčerpání stanoveného objemu GRPs, nebo po uplynutí sedmi dnů, bude ceník aktualizovat směrem nahoru.

Nova tak pokračuje ve své cenové politice, kterou nastolila od začátku letošního roku, kdy přišla s dvěma možnostmi spolupráce: na dlouhodobé bázi a na měsíčním obchodování. Pro klienty, kteří se k dlouhodobé spolupráci zatím z důvodu vyšší ceny pro letošní rok nerozhodli, a chtějí využívat měsíčního obchodování, se tak nákup reklamního prostoru prodražuje.

Konkurenční Prima, která se od začátku roku potýká s naplněností svého reklamního prostoru právě v důsledku nižšího počtu uzavřených smluv o spolupráci zadavatelů na TV Nova, musela z důvodu vysoké poptávky přijmout opatření pro rezervaci kampaní na březen. Zaslání závazných objednávek omezila na pět pracovních dnů od doby vydání ceníku. Pokud klienti tento pětidenní termín propásnou, nebudou mít jistotu, že jejich kampaně budou do vysílání umístěny v požadovaném objemu.

Vyčkávání s objednávkami ani u jedné z komerčních skupin tak není příliš výhodné. Klienti, kteří zkraje objednávání zaváhali na TV Nova, dostávají stejný prostor za vyšší cenu. Zadavatelé, kteří nestihli březnový booking na kanálech skupiny Prima a TV Barrandov v pětidenním termínu, nemají jistotu, že se jejich kampaně do vysílání vůbec vejdou, anebo že se vejdou v plánovaném rozsahu.

Jak už jsme informovali, situace na trhu televizní reklamy se také promítá do delšího času reklamního vysílání, a to právě zejména na stanicích skupiny Prima. Celkově pak z monitoringu inzerce společnosti Admosphere vyplývá, že změny v obchodování televizní reklamy se v lednu odrazily v poklesu investic v hrubých ceníkových cenách o 16 % (1, 179 mld. Kč v lednu 2013).

Počet inzerentů, kteří se domluvili se skupinou Nova na smlouvě o spolupráci v roce 2013, dosahuje podle obchodního ředitele Jana Vlčka stovek. „Smlouvy na rok 2013 máme už uzavřeny řádově se stovkami klientů. Na trhu jsou pak jednotky subjektů, jejichž cenové očekávání bylo založeno na nepodložených cenových příslibech jejich mediálních agentur, u nich je to pak složitější,“ řekl Vlček pátečnímu vydání deníku MF Dnes. Inzerentů, kteří zatím smlouvu s Novou neuzavřeli, podle Vlčka už není mnoho.

Mezi klienty, kteří zatím Nově na smlouvu nekývli, jsou ale i velcí televizní zadavatelé, např. Reckitt-Benckiser, Henkel ČR nebo Nestlé (pro Henkel a Nestlé zajišťuje nákup médií sdružení Group M, pro Reckitt-Benckiser Médea).

-mav-

Foto: TV Nova