Nova trvá na svém, reklamní ceny ještě zvyšuje

čtvrtek, 07. února 2013, 16:48 TV MediaGuru

Skupina Nova upravila v tomto týdnu obchodní podmínky pro zadavatele reklamy.

Skupina Nova, která do letošního roku vstoupila s novou cenovou politikou, se rozhodla ještě zvýšit cenu za reklamu. V průběhu února aktualizovala své obchodní podmínky pro měsíční ad hoc obchodování. Dochází tak ke zvýšení cen pro nové kontrakty v rámci měsíčního obchodování a rovněž také ke zdražení vysílání spotů v nově vytvořeném pásmu super prime-time (19:30-21:30) o více než 10 %.

Jak už jsme uvedli, změny v letošní obchodní politice TV Nova jsou na začátku roku provázeny rozdílnou mírou zaplněnosti reklamního prostoru hlavních komerčních televizí. Přibližně 60 % podílu na odvysílaných TRP’s bylo v letošním lednu na straně konkurenční skupiny Prima, zatímco skupina Nova se v lednu pohybovala pod úrovní 30 %. První únorový týden se situace v podílu TRP’s příliš nezměnila, počet zadavatelů na TV Nova se ale začal zvyšovat – v prvních únorových dnech se ve vysílání z větších inzerentů objevily např. firmy Kraft Foods, Škoda Auto, GE Money Bank či Coty ČR, které v lednu na Nově neinzerovaly.

Generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško i obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček letos několikrát upozornili, že Nova ze svých cenových podmínek ustupovat nebude, a to i za cenu, že prodá méně reklamy. „Máme plný mandát k tomu, abychom ceny drželi a neustupovali. Pokud jde o to, že nám klesají prodeje, neznamená to, že se děje něco zásadního, my máme letos v plánu prodat méně reklamy,“ řekl v minulém týdnu v rozhovoru pro Hospodářské noviny Jan Andruško.

Top zadavatelé 1.-6.2. 2013, skupina Nova

Zdroj: Admosphere

-mav-