Podíl Empresy za rok vyrostl. Vznikne aliance s Mladou frontou?

úterý, 19. února 2013, 11:34 Tisk MediaGuru

Většině nejsilnějších tuzemských vydavatelů klesl za rok podíl na čtenosti. Nejvíce narostla Empresa.

Podíl tuzemských vydavatelství na čtenosti se u většiny z nich vlivem mírně klesající čtenosti v meziročním srovnání snížil. Rostoucím vydavatelstvím je z pohledu čtenářského zásahu Empresa Media, která z loňských 284 tis. čtenářů na vydání (3+4Q/2011) dosáhla v letošním stejném období téměř 700 tis. čtenářů (660 tis.), což aktuálně představuje téměř 3% podíl na tiskovém trhu a zařadila se tak mezi desítku nejsilnějších.

Vzhledem k tomu, že souhrnný podíl největších vydavatelů na čtenosti se za rok příliš nezměnil (80 % trhu), ukazuje se, že změny podílů se budou v následujícím období odehrávat v rámci nejsilnějších hráčů, a to přelivem čtenářů mezi nimi.

Do výsledku jsou započítány čtenosti titulů majetkově spřízněných vydavatelství – v případě Bauer Media tedy včetně nově získaného vydavatelství Stratosféra (Bauer Media Praha), v případě mediální skupiny Mafra včetně vydavatelství Metro ČR, u Vltava-Labe-Press včetně Astrosatu a v případě vydavatelství Burda je započítá výsledek obou společností – Burda Praha a Burda Media 2000.

Nejvyšší podíl stále patří vydavatelství Ringier Axel Springer CZ, Bauer Media a Astrosatu a VLP.

Souhrnná čtenost na vydání v tis. osob 3+4Q/2012 a 3+4Q/2011

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, GfK Czech, Median

Podíl vydavatelství na čtenosti v %, 3+4Q/2012

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, GfK Czech, Median

Pro další vývoj na tiskovém trhu bude rozhodující, jak se Empresa Media rozhodne své portfolio dále rozvíjet a do jakých rozměrů se rozroste spolupráce s vydavatelstvím Mladá fronta. Majitelé obou firem – Jaromír Soukup a František Savov – zachovávají přátelské vztahy a jejich spojenectví by mohlo začít ohrožovat největší vydavatele. Otázkou totiž také je, jakou roli do budoucna sehraje vydavatelství Ringier Axel Springer CZ, s nímž obchodně Empresa spolupracuje při prodeji reklamy v segmentu týdeníků a zároveň Ringier obsahově pomáhá zpravodajské relaci TV Barrandov Hlavní zprávy se sportovním zpravodajstvím. Linie těchto subjektů už tvoří velmi silný blok.

-mav-