Visia Cinema konkuruje multiplexům, má klasická kina

pondělí, 18. února 2013, 12:54 Outdoor MediaGuru

Na trh kinoreklamy vstoupila společnost Visia Cinema s novou sítí klasických kin Cinet.

Na poli kinoreklamy vznikl nový subjekt, který od letošního roku prodává reklamu pro klasická kina, jež nejsou součástí sítě multiplexů. Společnost Visia Cinema aktuálně zastupuje 79 kin v 73 českých městech. Součástí její sítě je také multikino Premiere Cinemas v pražské Hostivaři.

Zadavatelé tak mohou v rámci sítě využívat celoplošnou kampaň podporující regionální zásah. „Konkurenční sítě mohou nabídnout maximálně 12 měst převážně v krajských městech, my k nim přidáváme i velké množství měst mimo tyto spádové oblasti,“ řekl MediaGuru.cz Pavel Vrzala, obchodní ředitel společnosti. Reklamu prodává Visia Cinema na počet diváků, zadavatelé tak platí za pouze příchozí diváky. Svým konkurentům z řad společností prodávajících reklamu v sítích multiplexů (Cinexpress zastupující CineStar, New Age Advertising zastupující Cinema City) se snaží čelit nižší cenou, a to v rozmezí cca o 10-15 %.

„Klasická kina byla před několika lety v mírném útlumu, nicméně v posledních letech se díky digitalizaci podařilo situaci stabilizovat, a dokonce začal podíl klasických kin na návštěvnosti narůstat. Momentálně kina v naší síti navštíví kolem 2,5 milionů diváků ročně a vzhledem k neustálému rozšiřování sítě můžeme očekávat další nárůst,“ uvádí Vrzala. Kromě on screen projekcí jsou v nabídce také off screen aktivity. Všechna kina v síti jsou digitalizovaná a většina z nich prošla kompletní rekonstrukcí.

Visia Cinema zastupuje cca 80 % kin, které v současnosti v Česku stojí mimo sítě multiplexů a jsou digitalizované. Jejich počet je odhadován na přibližně 100, celkový počet solitérních kin včetně nedigitalizovaných na cca 150.

Na českém trhu kinoreklamy dosud solitérní kina zastupovala společnost Mediatta, která se však v uplynulých letech potýkala s insolvencí.

-mav-