Facebook dál otvírá inzerentům kanál zpráv uživatelů
Facebook nově umožní inzerentům vkládat placenou reklamu přímo do kanálů zpráv části své fanouškovské základny. Za přesnější cílení si nechá zaplatit.
Dosud byl pro inzerenty Kanál zpráv (News Feed) uživatelů dosažitelný pouze formou placené podpory běžných statutů, které tím mohly obejít omezení Edgeranku. Všechny ostatní formy inzerce se odehrávaly v pravé části (pokud na chvilku zapomeneme na mobilní verzi).
Nyní přichází další možnost. Jak ve středu uvedl server Mashable, Facebook umožní inzerentům vkládat placenou reklamu přímo do kanálů zpráv části své fanouškovské základny.
Představme si například stránku banky, která se zároveň stane partnerem tenisového turnaje. Nový formát reklamy umožní cílit pouze na fanoušky, kteří mají zájem o tenis. Těm se reklama zobrazí jako příspěvek stránky v jejich kanálu zpráv. Na samotné stránce ale žádný status nepřibude. Tím je zaručeno, že se informace nedostane k těm, které tenis nezajímá.
Nová funkce tedy ve zkratce znamená možnost cílování postů pouze na určitou skupinu fanouškovské základny, například podle společného zájmu. Dosud šlo využívat pouze geografické omezení. Za toto nové, přesnější cílování si však Facebook nechá zaplatit.
Autor textu: Ondřej Peterka, Fleishman-Hillard