Nejlepší kampaně na Twitteru

úterý, 26. března 2013, 19:15 Internet & Mobil MediaGuru

Twitter oslavil 21. března své sedmé narozeniny. Podívejte se na nejlepší kampaně na Twitteru, které byly oceněny v Cannes.

U příležitosti sedmých narozenin, které Twitter oslavil 21. března, připravil archiv festivalu Cannes Lions výběr nejlepších kampaní, které díky mikroblogovací sociální síti vznikly. Pohled nazpět ukazuje, jak jsou možnosti Twitter pro marketingovou komunikaci široké.

2009 – Twitter jako zákaznické centrum

Americká společnost Best Buy, která se specializuje na prodej počítačů a elektroniky, díky Twitteru a agentuře Crispin Porter + Bogusky rozšířila v roce 2009 své know-how i za hranici svých prodejen. Přes Twitter začala nabízet tzv. Twelpforce neboli technickou pomoc ve formě tweetu (TWeet hELP), kdy zaměstnanci Best Buy byli 24 hodin 7 dní v týdnu připraveni odpovídat prostřednictvím 140 znaků na jakékoli dotazy.

2010 – Twitter jako platební systém

V roce 2010 přišla americká agentura R/GA s nápadem využít Twitter jako platební systém. U příležitosti vydání knihy Co se proboha stalo a co bych měl udělat? („Oh My God What Happened And What Should I Do?) spustila službu Zaplať Tweetem (Pay With A Tweet). Knihu si zájemci mohli bezplatně stáhnout poté, co o ní informovali na svém Twitterovém profilu.

2010 – Twitter jako vstupenka do obchodu

Japonská agentura Dentsu přes Twitter (a také Facebook) nechala zájemce zaregistrovat se do historicky první on-line fronty před otevřením kamenného obchodu Uniqlo. Za tweet bylo možné získat nejen místo ve frontě, ale také slevové kupóny. Výsledkem kampaně bylo více než 2,2 milionu lidí ve frontě a tržby přesahující částku 10 miliard jenů za první den prodeje.

2011 – Twitter jako charitativní platforma

Americká agentura BBH pomohla organizaci New York City Rescue Mission zvýšit povědomí o problematice bezdomovců ve městě. Čtyřem bezdomovcům vytvořila na Twitteru profil a dala jim k dispozici mobilní telefon, ze kterého mohli tweetovat o svém životě. Za jeden měsíc si získali přes 18 tisíc followerů, dostali pozvánky k pracovním pohovorům, finanční pomoc či hmotné dary. Jeden z nich se díky jednomu z followerů po 11 letech setkal se svou dcerou.

2012 – Twitter pro fair trade

Zmrzliny Ben & Jerry’s využily Twitter ke zvýšení povědomí o svých fairtradových aktivitách, k čemuž vytvořily mobilní aplikaci Fair Tweets, která využila každý nepoužitý znak ze 140 znakového limitu k propagaci Světového dne pro fair trade.

2012 – Twitter jako reklamní kanál

Na začátku loňského roku měla agentura BBDO za úkol spustit argentinský profil automobilu Smart @smartArg. Ke spuštění profilu připravila agentura první Twitter spot, který si poradil s limitem 140 znaků. Návštěvníci profilu tak mohli pouhým scrollováním sledovat projížďku Smartu po městě. Během prvních čtyř dnů získal nový profil přes 2 000 followerů.

Celý přehled naleznete zde.

-kch-