Jak zvýšit výkon v display kampaních?
Konverze… Konverzní poměr…Cena za konverzi…Potřebuji efektivní výkon…Tak začíná brief na display kampaň. Co s tím?
Z pohledu mediální agentury je odpovědí na tyto otázky výkonnostní plánování, tedy optimalizace výběru serverů, formátů a pozic na zvolenou cílovou skupinu. Vybírají se vysoce afinitní servery, které minimalizují „odpad“ uživatelů, a tím vygenerují co nejvíc konverzí – finálních akcí, jejichž definice se liší klient od klienta. Může to být vyplněný formulář, odeslaná žádost, uzavřená smlouva nebo registrace. Už při plánování dochází k optimalizaci rozložení kampaně podle cen za konverzi.
Tento přístup navíc vyžaduje dynamické plánování, které spočívá v kontinuálním vyhodnocování výsledků a přizpůsobování mediaplánu naměřeným parametrům. Jinými slovy, úspěšné pozice z hlediska ceny nebo výkonu se posilují, neúspěšné pozice pozastavují nebo nahrazují.
Aukční display platformy, jako je např. Accuen, navíc umožňují kampaní oslovovat uživatele, kteří svým profilem a chováním na internetu odpovídají dané cílové skupině klienta. I zde probíhá optimalizace související s generováním co největšího počtu konverzí za reálně co nejnižší cenu.
Sofistikované měření jako například path to conversion report od Adformu je výborným nástrojem pro získání detailní informace o tom, jak probíhala cesta uživatele od jeho prvního kroku na internetu až po zrealizování konverze.
Jaké jsou předpoklady pro takovouto kampaň?
Produkt
Jeho přítomnost online přináší uživatelům nějakou výhodu např. úspora času, peněz. Než bych šel do banky, vyplním žádost online atd…
Zadání
Sofistikovanost zadání spočívá v tom, že klient ví, co je jeho strop pro zaplacení 1 konverze.
Měření
Klient má systém na to jak změřit, kterým kanálem, kolik konverzí přiteklo ruku v ruce s kvalitním měřením běžící kampaně.
A závěrem na co je důležité nezapomenout. Takováto kampaň nikdy nevygeneruje masivní brandawareness. Je natolik specifická a na výkon zaměřená svou kreativou a umístěním, že jejím hlavním cílem je generovat konverze.
Autorka textu: Andrea Janigová, deputy head of digital, Omicom Media Group