Ringier má nový reklamní formát, vychází z advertorialu

středa, 10. dubna 2013, 07:30 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Zcela nový reklamní formát s názvem Dobrý výrobek nabízí inzerentům vydavatelství Ringier Axel Springer CZ.

Crossmediální formát, který v tisku využívá  formáty advertorialu, je ale jeho rozšířením, a na internetu využívá kreativní formáty, doplněné o microsite, nabízí nově vydavatelství Ringier Axel Springer CZ. Projekt Dobrý výrobek, jak se inzertní formát jmenuje, je doporučením pro výrobky a služby, které oslovují spíše širší cílové skupiny. Zadavatelé tak mohou inzerovat plošně napříč všemi tištěnými a onlinovými tituly vydavatelství s výjimkou týdeníku Reflex. „Vytváříme prostor pro klienty na míru a propojujeme tištěnou a online inzerci,“ říká Viktor Margita z inzertního oddělení Ringier Axel Springer CZ.

Formát Dobrý výrobek v sobě spojuje výhody advertorialu, který nabízí možnost představit výrobek ve formě blízké redakčnímu textu, kdy se vizuály vytvářejí na míru jednotlivých titulů. Font písma textu, titulku nebo perexu, stylistika sdělení či grafika se tak přizpůsobují zpracování konkrétních titulů. Znamená to, že zpracování vizuálů se liší titul od titulu – jiné je tak např. pro Svět motorů nebo pro deník Blesk. Čtenář tak na první pohled může mít dojem, že jde o redakční materiál. „Klienti tuto formu reklamy vnímají lépe než klasickou reklamu,“ dodává Dita Loudilová z Ringier Axel Springer.   

Novinkou také je, že vizuály ke kampani vytváří přímo vydavatelství, klient tedy dostává jak inzertní prostor, tak hotový vizuál. „Kreativní servis je součástí inzertního balíčku, jsme v kontaktu i s castingovou agenturou,“ říká Dita Loudilová.

Z hlediska plánování si klient určí požadované parametry kampaně, může si také určit tituly, které v kampani použije. Výkony jednotlivých titulů v kampani Dobrého výrobku se zjišťují průběžně. „Tím, že máme celou kampaň pod kontrolou, můžeme vyhodnocovat efektivitu v průběhu kampaně a reagovat na to např. přesunem inzerátů v rámci titulů,“ doplňuje Viktor Margita. Ringier se navíc může postarat i o POS stojany, letáky či SMS.

Dobrý výrobek je také exkluzivním inzertním prostorem. Ringier se zavazuje, že po dobu 4-6 týdnů nebude tento formát využit jiným klientem a zároveň, že kampaně ze stejné produktové kategorie se neobjeví v rozmezí šesti měsíců. Důvodem je to, aby se nesnížil kredit, kterým je Dobrý výrobek oceněn.   

Dosud se uskutečnilo pět kampaní, např. klientů Equa Bank, RWE, Škoda Auto, Lidl či Mountfield. Podle Viktora Margity jsou kampaně s využitím nového formátu a s označením Dobrý výrobek vyprodány do letošního července.

Koncept inzertního formátu pochází z mateřského německého vydavatelství Axel Springer, resp. z nejprodávanějšího německého bulvárního deníku Bild.

Dobrý výrobek, klient RWE, zpracování pro deník Blesk (vlevo) a deník Sport (vpravo)

Klient Škoda Auto, zpracování pro deník Blesk

Klient RWE, zpracování pro Blesk.cz

Klient Škoda Auto, microsite poutaná označením Dobrý výrobek na home page Blesk.cz

-mav-