Instagram proniká do reklamní komunikace

čtvrtek, 09. května 2013, 07:19 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Kromě úpravy a sdílení fotek z mobilních telefonů představuje obrázková sociální síť Instagram další zajímavý prostředek reklamní komunikace.

Obrázková sociální síť Instagram začala původně jako mobilní aplikace pro iPhone, postupně se dostala i na Android, a v loňském roce do spárů Facebooku. V březnu letošního roku překročil počet jejích uživatelů hranici 100 milionů uživatelů, a jak sdělil Mark Zuckerberg na novinářské videokonferenci  cílem je počet uživatelů stále maximálně navýšit. Pro marketingovou komunikaci je tak stále zajímavější.

Stejně jako na Twitteru je možné i na Instagramu sledovat vybrané profily. Není překvapivé, že na vrcholu žebříčku vede s více než 8 miliony followerů taková „sociální“ hvězda, jako je Justin Bieber. Co se týče firemních profilů, na špici se dlouhodobě drží  Victoria‘s Secrets, Nike či Starbucks‘. Nicméně i menší hráči ukazují, jak může být sdílení fotografií kreativní.

Filmový festival němých filmů v Torontu na Instagramu „pustil“ v rámci své propagační kampaně rovnou tři němé filmy.

 

Zoologická zahrada v Calgary využila Instagram k publikaci své výroční zprávy.

Rozšířenou oblibu zvěčňovat si fotograficky veškerá jídla využila restaurace Comodo, která z fotek svých hostů vytvořila jídelní menu. Ve chvíli, kdy slovní popis pokrmů nestačil, mohl si zájemce prohlédnout fotografie, doplněné o doporučení, na Instagramu.

Španělská humanitární organizace Manos Unidas pro fotografování pokrmů vytvořila i vlastní filtr #FoodShareFilter, jehož koupí mohli uživatelé přispět do charitativní sbírky na boj proti hladomoru. Upravené fotografie a jejich sdílení podpořili následně o sbírce povědomí.

-kch-