O TV a filmový web Hulu se začal zajímat i Yahoo

úterý, 28. května 2013, 03:48 Internet & Mobil MediaGuru

Američtí investoři se rozhodli odprodat svůj úspěšný web se streamovými videii. Zájem má sedm firem včetně Yahoo.

O americký server Hulu, zaměřený na streaming videa, se už zajímá sedm firem. Do soutěže se zapojilo i Yahoo, které v poslední době intenzivně nakupuje. Nejdříve za víc než miliardu odkoupilo Tumblr, následně PlayerScale a teď podalo nabídku v rozmezí mezi 600–800 miliony USD za Hulu. Není to ale nikterak překvapivé – Yahoo se již v minulosti pokoušelo získat podíl ve francouzské firmě spravující web Dailymotion.

Dalším zájemcem je televizní provozovatel DirecTV. Zatím ale není zřejmé, jestli má DirectTV zájem o celé Hulu, nebo jen o majoritní podíl. Silným konkurentem je také Time Warner Cable – americká kabelová společnost s obratem kolem 21 miliard za rok. Má zájem koupit v Hulu zhruba 33% podíl. „Kabelové televize musí být víc flexibilní a začít se přizpůsobovat. Musíme zákazníkům nabízet menší, levnější balíčky, které je nevyjdou na sto dolarů měsíčně,“ vysvětlil CEO Glenn Britt.

S nabídkou ve výši 500 milionů USD přišel bývalý provozní ředitel News Corp Peter Chernin. Hulu tuto částku podle zdrojů považuje za příliš nízkou, jde ale o to, že za tento obnos by Chernin odkoupil kromě společnosti jen část práv na díla, která se na webu vysílají. V případě, že by mu vlastníci Hulu dokázali zajistit další licence, uvažoval by o částce výrazně vyšší.

Zbývající zájemci jsou tzv. business angels neboli obchodní andělé. V tomto případě využívající formu private equity. Jde o metodu, kdy je za financování poskytnut podíl na základním kapitálu podniků. Jedná se o Kohlberg Kravis Roberts & Co, Guggenheim Partners a Silver Lake.

Hulu je joint venture mezi Walt Disney Company, News Corporation a Comcastem, partnerem je i Providence Equity Partners, majitel Newport Television, který vložil do společnosti 100milionovou investici a získal tak 10% podíl. Na konci května majitelé vydali prohlášení, že mají zájem web odprodat tomu, kdo předloží nejvyšší nabídku.

Roční obrat Hulu loni činil 695 milionů dolarů a v současné době má zhruba 3 miliony předplatitelů. Obrat se oproti předchozímu roku zvýšil o 65 % a počet zájemců o Hulu Plus se téměř zdvojnásobil. Jeho distribuce navíc není zaměřená jen na internet, funguje i na mobilech, tabletech, herních zařízeních, Blue-ray přehrávačích, Smart TV a dalších. Zatím to vypadá, že se předpovědi skeptiků o konci popularity webu nevyplní. Nicméně pravdou je, že s příjmy klasických televizí tento model nelze srovnávat. Také silně zaostává za Netflixem.

Základní verze Hulu je zdarma, služba Hulu Plus je ale zpoplatněná. Uživatelé tak mohou získat přístup k většímu počtu seriálů a videí. Stojí osm dolarů za měsíc. Hulu je přístupný pouze v USA a v malé části Japonska. Primárně vydělává na příjmech z reklamy a z předplatného.

-ver-